Noggrann inköpsansvarig med logistik tänk

Want / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Want i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Täby, Sundbyberg eller i hela Sverige

Want erbjuder erfaren och motiverad personal genom uthyrning och rekrytering. Vi är specialiserade på konsulter inom ekonomi och kontor/kundtjänst. Want präglas av öppenhet, engagemang och professionalism. Vi har funnits sedan 1999 och våra framgångsfaktorer är att erbjuda rätt kompetens, på rätt plats!
För kunds räkning söker vi nu (1) INKÖPSANSVARIG- ekonomiassistent på 100%

Publiceringsdatum
2008-04-29

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten går ut på att vara den sammanbindande länken mellan våra leverantörer och logistikpartner.
I rollen som inköpsansvarig ingår att hålla täta kontakter med leverantörer och logistikpartner. Detta innebär bl.a. att övervaka lagernivåer, utföra beställningar, ankomstregistrering och kontroll av fakturor.
Som ekonomiassistent rapporterar du till ekonomiansvarig, vilket innebär kontering och bokförning av allt bokföringsmaterial. Assistera ekonomiansvarig vid framtagandet av månads- och årsskiftesrapporter.
Avstämningar och se över förbättringsförslag.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att se samband och helheter. Är som person proesstänkande och de är meriterande och du har erfarenhet från logistik.
Som person är du
Serviceinriktad
Effektiv
"Petig"
Noggrann
Social och är som person mycket självgående. Du är kanske gymnasieekonom och med grundläggande ekonomikunskaper eller har relevant arbetslivserfarenhet.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Microsoft Officepaketet och goda skriftliga och verbala kunskaper i Svenska och Engelska är Engelska är ett krav då flertalet av våra samarbetspartners är internationella företag.
Ett plus om du även har grundläggande kunskaper i avtalsförhållanden mellan köpare och säljare i LOU (lagen om offentlig upphandling). Meriterande om du har erfarenhet från att leda, samordna eller koordinera mindre projekt eller utredningar.
Tycker du att ovanstående stämmer in på dig?
Då ser jag fram emot att få ta emot ditt CV och personliga brev så snart som möjligt!
Intervjuer kommer att ske löpande.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
From mitten på augusti, enligt ök.

Ersättning
Fast lön
Visstidsanställning i 6 mån, därefter är avsikten att tjänsten över går i anställning hos kunden. Lön enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-31
Ange följande referens när du ansöker: "INKÖPSANSV/EKONOMIASS"
Ansökan kan skickas till e-postadress: nyttjobb@want.se

Kontakt
Therese Kraft, Bemanningsansvarig, AO Uthyrning, 08-52801000

Företag
Want Företagspresentation

Adress
Want
Box 3292
10365 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sveavägen 63
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-528 010 00
Faxnummer: 08-52801010
E-postadress: info@want.se

Jobbnummer
206337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Want

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Want: