NOC-tekniker till telekomjätte

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "NOC-tekniker till telekomjätte" (publicerad 2016-01-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-11-03

Företaget
Företaget är en av Sveriges ledande telekomleverantörer och erbjuder kommunikationslösningar mot företagskunder i Norden. De har sitt huvudkontor i Stockholm och lokala kontor runt om i hela landet.

Du börjar som konsult hos Bravura under sex månader. Det finns god möjlighet till såväl förlängning som överrekrytering.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som NOC-medarbetare kommer du att tillhöra ett team som arbetar med driftövervakning 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Arbetet är tre-skift. Som NOC-tekniker arbetar du med övervakning av kundernas system, nätverk och servrar. Avdelningens primära uppgift är att upptäcka, felavgränsa samt i den mån det är möjligt åtgärda avvikelser inom de övervakade systemen. Du kommer även att ha en del kontakt med företagets kunder, både per telefon och mail.

Kvalifikationer
Erfarenhet: Arbetslivserfarenhet av arbete i NOC, helpdesk eller liknande.
Övriga krav (språk/programvaror): Kunskaper inom nätverk motsvarande CCNA samt god erfarenhet av Windows. Goda kunskaper i tal och skrift, i såväl svenska som engelska.
Meriterande: Erfarenhet av Linux, serverdrift och brandväggar.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en god problemlösningsförmåga och som har ett starkt tekniskt intresse. Rollen innefattar mycket kundkontakt och det är därför viktigt att du trivs med att detta. Du är serviceinriktad, hjälpsam och vill göra ditt yttersta för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och duktig på att arbeta strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära nya saker och är en person som gärna delar med sig av dina kunskaper till övriga medarbetare.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, nätverk, ISP, telekom, Cisco, HP, Juniper, helpdesk, Stockholm, Windows, server, drift, övervakning, eskaslering, system

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oscar Ohlsén 08-40024050 oscar.ohlsen@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2510491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: