NOC-tekniker | 2nd line support | Linux | Schibsted Enterprise T

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-08-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "NOC-tekniker | 2nd line support | Linux | Schibsted Enterprise T" (publicerad 2021-08-04) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2020-08-05

Företaget
Schibsted Media Group är en internationell mediegrupp med ca 8.000 anställda i 34 länder. Med en målsättning att vara globalt ledande erbjuder Schibsted Media Group högkvalitativa lösningar för Digitala Marknadsplatser, Tillväxtbolag inom digitala tjänster, samt Digitala Mediehus.

Det svenska kontoret, beläget i fina lokaler i centrala Stockholm, har ca. 1,500 anställda. Med mediekanaler som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Blocket.se når Schibsted Media Group ut till halva Sveriges befolkning dagligen. Den interna IT-leverantören Schibsted Enterprise Technology har idag globala åtaganden för hela Schibstedkoncernen. NOC:en består av elva hjälpsamma och stöttande kollegor.

I denna tjänst är du konsult via Bravura och uppdraget är på heltid, tillsvidare. Tjänsten innebär goda förutsättningar till karriär inom Schibstedkoncernen.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som NOC-tekniker kommer du att arbeta med drift och övervakning av IT-system för Schibsteds interna kunder, både i Sverige och globalt. Du kommer att leda inledningsdelen av den operativa IT-krishanteringen. Vidare kommer du att driva mindre projekt för NOC:s räkning, ta emot dokumentation och kravställa gentemot interna systemägare. Du kommer även få agera 2nd line support på ärenden som eskaleras från servicedesk.

Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT-discipliner.

Dina arbetspass skiftar mellan dag, kväll och natt där du arbetar sju dagar följt av sju dagar ledigt. Arbetspassen kan se ut som följande: 7 x 06:00-15:30 7 x fripass 7 x 21:00-06:30 7 x fripass 7 x 13:00-22:00 7 x fripass


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper inom Linux
• Goda kunskaper inom Mac OS, smartphones, nätverk och PC
• Förståelse för AD och VMware
• Meriterande med kunskap inom programmering
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift

Du trivs av att arbeta brett inom IT och har viljan att lära dig nya saker. Då du kommer att leda den operativa IT-krishanteringen för en global koncern ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Rollen innebär mycket kundkontakt vilket gör att vi ser att du är serviceinriktad och har lätt för att förstå kundens behov ur ett helhetsperspektiv. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, en god problemlösningsförmåga och tar initiativ till förbättring av processer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, nätverk, server, drift, övervakning, system, Linux, Stockholm, NOC-tekniker, teknik, media, IT, drifttekniker, support, 2nd line, Mac OSX, first line, second line

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5311290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: