NOC-ingenjör

Göteborg Energi Göteborg Energi / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg Energi Göteborg Energi i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål - ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


GothNet är ett dotterbolag till Göteborg Energi som minskar avståndet mellan människor. Detta genom att vi äger och förvaltar ett öppet stadsnät där vi säljer och levererar kommunikationstjänster så att medborgare och företag i Göteborgssamhället får valfrihet och mångfald. Våra kunder är främst telekomoperatörer, offentlig verksamhet, fastighetsägare och stora företag.

I avdelning Näts uppdrag ingår planering och byggnation av all nyanläggning av optofiber. Drift och övervakning av befintligt optofibernät samt datacenter. För att lyckas med det ska verksamheten präglas av ett tydligt affärsmannaskap med fokus på kostnadseffektivitet. Som NOC-ingenjör kommer du därför att ha en viktig roll gällande utvecklingen av arbetet i NOC avseende arbetssätt, metoder, verktyg, rutiner och processer.

I rollen som NOC-ingenjör till vår NOC (Network Operation Center) ansvarar du för att GothNets nät, tjänster och system är tillgängliga med god funktion och hög teknisk säkerhet. Funktionen utgör GothNets primära kontaktyta för hantering av felärenden. Vid behov eskalerar du ärenden vidare till second line eller enligt eskaleringsrutin. Utöver att ansvara för first line-support, SLA-rapportering, felavhjälpning och proaktiv driftövervakning kommer du även att vara behjälplig vid uppföljning och kontakter mot kunder och servicepartners.

Tjänsten är säkerhetsklassad och innebär schemaläggning mellan 07.00 - 17.00.



Publiceringsdatum
2018-12-10

Kvalifikationer
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du brinner för mötet med olika typer av människor och har lätt för att samarbeta. Vi tror att du som söker har minst 120 högskolepoäng inom data/telecom. Du kommunicerar både på svenska och engelska i tal och skrift. I vår resepolicy föredrar vi kollektivtrafik eller cykel. Verksamhetsbehoven medger dock inte alltid att dessa färdsätt är rimliga alternativ därför behöver du ha körkort (B).

Meriterande är erfarenhet från drift och övervakning av data & kommunikationsnät samt praktisk erfarenhet från fiber-, IP-, transmissions- eller kabel-TV nät. Har du erfarenhet från arbete i helpdesk eller kundtjänst ser vi det som ett plus.

Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är tjänsten säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning med tillhörande registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning.



Vem blir din chef?

I mitt ledarskap är det viktigt att visa ett stort engagemang för verksamhet och individ. Jag arbetar mycket med att ge ansvar då jag tror att detta skapar störst utveckling för individen.

Ett arbetsklimat där alla trivs och känner sig respekterade är viktigt för att en grupp skall fungera, att skapa denna laganda är därför en viktig fråga för mig. Att vi har en kultur där vi hjälper varandra för att skapa en bättre helhet är en självklarhet.

Vi lever i en värld som ständigt förändras och det är därför viktigt att vi också förändras med den. Vi måste därför ständigt jobba med att utveckla våra arbetssätt och metoder men också vår egen kompetens. Detta gör vi tillsammans där du får stora möjligheter att påverka ditt arbete.

Som ledare är det viktigt för mig att du tycker det är roligt att gå till jobbet.



Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Denna tjänst är placerad på vårt dotterbolag GothNet som äger och förvaltar ett öppet stadsnät. GothNet säljer och levererar kommunikationstjänster så att medborgare och företag i Göteborgssamhället får valfrihet och mångfald. Våra kunder är främst telekomoperatörer, offentlig verksamhet, fastighetsägare och stora företag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pär-Olof Svensson, avdelningschef 031-626561 , 0705-222945
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande 031-626408
Vision Ulf Berndtsson, ordförande 031-626100

Företag
Göteborg Energi Göteborg Energi

Adress
Göteborg Energi Göteborg Energi
Box 53
40120 Göteborg

Kontorsadress
Johan Willins gata 3

Jobbnummer
4500111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg Energi Göteborg Energi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg Energi Göteborg Energi: