Näringslivsrådgivare

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Ett jobb med plats för utveckling!
Vi söker efter en engagerad kollega som vill förstärka vårt befintliga gäng av näringslivsrådgivare. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att främja näringslivsutvecklingen i vår kommun och du kommer att samarbeta med allt från lokala företag till olika föreningar och andra offentliga och privata organisationer. Tillsammans skapar vi en positiv miljö för företagande, tillväxt och innovation.

Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 500 invånare, mitt i Jämtlands län. Med visionen "Krokoms kommun gör plats för växtkraft" fokuserar vi på att vår kommun ska vara attraktiv för alla att leva, vistas och driva företag i. Vi är en växande kommun som vill utvecklas ytterligare på ett hållbart sätt. Krokoms kommun ingår i det samiska förvaltningsområdet, vilket innebär att vi arbetar för att stärka det samiska språket, synliggöra den samiska kulturen och ge samerna inflytande.
Kommunledningsförvaltningen försörjer de tre nämnderna kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden samt samhällsbyggnadsnämnden och är uppdelad i områdena stab, bygg och miljö samt samhällsbyggnad och tillväxt.
Näringsliv & Kundcenter är en del av område samhällsbyggnad och tillväxt. Här väntar sju härliga kollegor. Vårt huvudansvarsområde är att; främja näringslivsutveckling, attrahera investeringar, stödja befintliga företag, utbilda och informera samt förvalta ekonomisk utveckling inom kommunens geografiska område.

En dag som näringslivsrådgivare
Näringslivsavdelningen i vår kommun strävar efter att skapa en sund och blomstrande näringslivsmiljö genom att stödja lokala företag, locka nya investeringar och främja ekonomisk tillväxt och utveckling. Vårt arbete är ofta en nyckelfaktor för att bygga en livskraftig och hållbar lokal ekonomi.
En dag består ofta av planering och förberedelser, företagsbesök, analys och dokumentation samt återkoppling. Nätverkande samt interna och externa möten.
Du förväntas:
Arbeta aktivt för medborgarnas bästa i enlighet med de politiska målen.
Flexibelt anpassa dig till att det ofta är snabba förändringar utifrån näringslivets eller organisationens behov.
Planera och strukturera samt genomföra kvalitetssäkrade företagsbesök och olika företagsundersökningar.
Bygga och underhålla långsiktiga relationer med företag, leverantörer samt andra förvaltningar och samverkanspartners.
Utvärdera och följa upp resultat av genomförda initiativ och projekt.
Vara kontaktperson för affärsutvecklingen av Grönt center i Ås.
Tycka om ett processtyrt, lärande arbetssätt.


Vi ser gärna att du har följande kompetens och erfarenhet:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, företagsekonomi, marknadsföring eller liknande område.
Erfarenhet av operativt arbete inom näringslivet, exempelvis inom affärsutveckling, marknadsföring eller försäljning.
God analytisk förmåga och förmåga att tolka och dra slutsatser från statistik
God kommunikativ förmåga samt bekväm med att använda sociala medier.
Förmåga att arbeta såväl självständigt som i team.
Erfarenhet av att jobba i en offentlig förvaltning.
Erfarenhet från besöksnäringen.
Körkort är ett krav.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00

"Hälsning från din blivande chef"
Jag söker dig som har förmågan att vara strukturerad men ändå öppen och in lyssnade. Att få saker gjorda är en av dina drivkrafter och att med glädje delta i arbete med att utveckla Krokoms Kommun för medborgarnas bästa. Vi är en liten tight arbetsgrupp som verkar i en till ytan stor kommun och arbetsuppgifterna kommer att variera. Vi brukar uttrycka att vi är i ett livslångt lärande och vi skapar värde tillsammans.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478), https://krokom.se/
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Näringslivschef
Ole Rönning Kristiansson
ole.kristiansson@krokom.se
0640-161 97

Jobbnummer
8639002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: