Näringslivskoordinator till Näringslivsenheten

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Organisationsutvecklarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Näringslivsenheten behöver förstärkning i form av en proffsig Näringslivskoordinator till Näringslivets hus.

Näringslivsenheten stödjer och utvecklar det lokala näringslivet. Genom att stärka entreprenörskap, nyföretagande, kompetensmiljöer samt bidra till ökad innovationshöjd skapas förutsättningar för tillväxt. Med hållbara och konkurrenskraftiga lokala företag och genom att locka fler nya företag att etablera sig i regionen skapas fler arbetstillfällen. Enheten omfattar också Turistbyråer och Nyköpings Arenor. Nyköpings Arenor ansvarar för verksamheten på Rosvalla, Culturum, Nyköpings teater och Träffen. Turistbyrån stödjer besöksnäringen och ger information till besökande.



Publiceringsdatum
2019-01-31

Arbetsuppgifter
Rollen som Näringslivskoordinator i Näringslivets hus är väldigt viktig. Våra besökare ska alltid känna sig välkomna och få ett professionellt bemötande. Du bemannar vår reception mellan kl. 8-17 och ansvarar för administration och det praktiska kring de möten som äger rum i huset. Vidare axlar du rollen att koordinera och utveckla vår kundservice En väg in för företag, där du lotsar företag rätt i kommunen. Administrativa arbetsuppgifter av varierande karaktär och att driva mindre projekt ingår också i tjänsten.

• Webbredaktör
• Redaktör för vårt Facebook konto
• En väg in, både svara och utveckla. Kundservice.
• Lotsa företag inom kommunen och till alla våra partners, måste bli insatt i hela det utbud av stöd, bidrag etc som finns hos oss och våra partners samt andra myndigheter.
• Boka Dukat bord, servicetjänst för företagare vid myndighetskontakter
• Välkomna besökare. Informera om parkeringar, visa rätt, meddela mottagare av besök
• Projektleda och administrera vissa av våra evenemang som tex företagsluncher.
• Ha kontakt med leverantörer om beställningar/förändringar till våra kontor. Kan även ha budgetansvar här
• Koordinera och planera möten, med tillhörande inbjudningar, anmälningsförfarande, fika och annat praktiskt
• Hantera passerkort
• Ansvara för löpande översyn av publika ytor och gemensamma redskap i huset, blommor, långsiktig lösning på WIFI, löpande kontrollera teknik i konferensutrymmen etc.
• Sköta köket och alla beställningar av kaffe/te/frukt/mjölk


Kvalifikationer
Gymnasieutbildning är ett krav. Du har goda IT-kunskaper och kan hantera datoriserade telefonväxlar, samt har goda kunskaper i Officepaketet. Du har god förmåga att uttrycka dig på Svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är även det ett krav. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av liknande tjänst med erfarenhet av att ge professionell service, och då minst ett år.

Då den här personen blir vårt ansikte utåt värderar vi dina personliga egenskaper högt och ställer höga krav på en utåtriktad personlighet, servicekänsla, noggrannhet samt en god problemlösningsförmåga. Du är driven och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs i mötet med människor, gillar högt tempo och har lätt för att skapa förtroende. Det är viktigt att du har ett personligt driv och uppskattar att arbeta med varierande arbetsuppgifter.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-21
Ange följande referens när du ansöker: A847789
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Karlsson maria.karlsson.1@nykoping.se
Hugo Hjorter 0155-24 84 05

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun - Centrala funktionen
Stora Torget 1, 611 83 Nyköping
61183 Nyköping

Kontorsadress
Stora Torget, Stadshuset 61183 Nyköping

Jobbnummer
4587171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: