Nämndssekreterare till socialnämnden
Hörby kommun / Administratörsjobb / Hörby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hörby,
Höör,
Eslöv,
Sjöbo,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hörby kommun i Hörby Att arbeta i Hörby kommun
Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.
Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Sektor Omtanke är nybildad sektor med ca 600 medarbetare. Sektorn ansvarar för såväl myndighetsutövning som verkställighet inom Socialtjänst, Äldreomsorg och Funktionsstöd.
Vi genomgår en förändringsresa med visionen "Hörby - det rediga samhället 2030". Visionen ger en färdriktningen för hur kommunen ska utvecklas fram till 2030, den skapar kraft och energi och den anger en önskad framtida utveckling för Hörby kommun.
Vill du vara med på vår resa?
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2021-07-22ArbetsuppgifterSom nämndssekreterare inom Sektor Omtanke servar du socialnämnden och du är ansvarig för nämndens hela ärendehantering. I uppdraget ingår ärendehantering, registrering, diarium, arkiv, sammanträdesrutiner och handlingar, inför och efter sammanträdena. Samarbete med nämndens ordförande och socialchef är naturligt likasom med övriga nämndsekreterare och administratörer på kommunens centrala kontor.
I arbetsuppgifterna ingår också att ge service och administrativt stöd till förvaltningsledningen samt bidra till utveckling av rutiner och kvalitetssäkring. Uppdraget innefattar även uppgifter som innebär att du ingår i och arbetar aktivt med förvaltningens målstyrningsarbete. Du är också ett ansikte utåt och tillgänglig för medborgarna när det gäller allmänna frågor om organisationen. Du är även sekreterare i handikapprådet.
Rollen ställer krav på såväl god samarbetsförmåga som att kunna arbeta självständigt, att kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt att hålla angivna tidsramar. Vidare behöver du ha förståelse för och god kännedom om verksamheten, dess lagstiftning och föreskrifter. Det krävs att du är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och har en god analytisk förmåga. I rollen som nämndssekreterare krävs det en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, anpassat utifrån mottagaren och uppdragsgivaren. Uppdraget kan även omfatta andra delar då vi arbetar flexibelt utifrån verksamheternas behov.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen krävs det för området relevant utbildning inom juridik, statsvetenskap socialrätt eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Uppdraget kräver erfarenhet av kommunalt styrd verksamhet i liknande roll/befattning och erfarenhet av att arbete med lagstiftning kopplat till berörd verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med systematisk ärendehantering och att du genom din erfarenhet har skapat dig en förståelse för vad som krävs för att prestera i den här typen av roll. Vi ser med fördel att du arbetat med olika typer av digitala systemstöd.
Det är även viktigt för oss att du har en personlig mognad, är serviceinriktad, ansvarsfull och noggrann samt har stor initiativförmåga och vana att arbeta självständigt. Du har en utvecklad kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig muntligt och skriftligt, lätt för att samarbeta samt är flexibel. Du ska känna dig trygg med att använda datorn som ett av dina främsta arbetsredskap och har en hög IT-mognad. Du har självklart ett trevligt och professionellt bemötande i dina kontakter, såväl inom som utanför organisationen.
Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att begära utdrag ur brottsregistret.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tack på förhand!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Det kan förekomma kvällsarbete med anledning av nämndssammanträden. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHörby kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "87/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hörby kommun (org.nr 212000-1108)
Arbetsplats Socialförvaltningen, Hörby kommun
Jobbnummer 5871382
Observera att sista ansökningsdag har passerat.