Nämndsekreterare till Vaxholm
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Vaxholm
2018-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till Vaxholm" (publicerad 2018-05-29) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Publiceringsdatum2018-04-15Dina arbetsuppgifterTill Vaxholms stad söker vi nu en nämndsekreteraren. Uppdraget omfattar 80% med start i augusti och löper till och med 2019-01-31.
Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.
Kommunledningskontoret är en central stöd- och serviceorganisation som förser kommunens olika verksamheter med tjänster inom ekonomi, personaladministration, IT, nämndadministration, utredning mm.
Dina arbetsuppgifterTjänsten som nämndsekreterare är placerad på kanslienheten som i Vaxholms stad svarar för bland annat registratur, stadsarkiv och nämndadministration till stadens nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndadministrationen för två av stadens nämnder. I rollen ingår att samordna nämndarbetet tillsammans med förvaltningschef och stödja handläggare i framtagandet av nämndhandlingar samt ansvara för kallelser, utskick och skriva protokoll vid sammanträden. I Vaxholms stad sker alla steg i nämndprocessen digitalt i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution.
I tjänsten ingår visst kvällsarbete. Du förväntas även vara delaktig i valarbete. Du utgör också ett kvalificerat stöd till de förtroendevalda och förvaltningschefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. Som nämndsekreterare är du en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i kommunen.
KvalifikationerVi söker dig med lämplig högskoleutbildning gärna med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik. Du har god kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet som du förvärvat via utbildning eller genom arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är meriterande. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom det administrativa området.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du har god administrativ förmåga och levererar hög kvalité i ditt arbete. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt samt är van vid att hantera flera arbetsuppgifter på en gång. God förmåga att kommunicera i tal och skrift är mycket viktigt i den här tjänsten. Det är viktigt att du är flexibel och har en hög känsla för service.
Du erbjuds
Ett utvecklande uppdrag som nämndsekreteraren på Vaxholms stad. Uppdraget omfattar 80% med start i augusti och löper till och med 2019-01-31. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du registrerar din ansökan med CV tillsammans med betyg och eventuella intyg så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lena Cardelius på
lena.cardelius@jurek.se.
Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida
www.jurek.se.Vi tar inte emot ansökningar via email.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Cardelius
lena.cardelius@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4083667
Observera att sista ansökningsdag har passerat.