Nämndsekreterare till Vård- och Omsorgskontoret

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgsnämndens verksamheter tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. I nämndens verksamheter arbetar ca 4 000 medarbetare och nämnden har en årlig budget om drygt 2,7 miljarder kronor. Vård- och omsorgskontorets Berednings- och utredningsenhet ansvarar för att bereda och utreda ärenden på uppdrag av nämnden och kontorsledning samt vissa kontorsövergripande funktioner. På enheten finns nämndsekreterarna som ansvarar för administration av nämnd, utskott och kontorsövergripande samverkan med fackliga organisationer.

ARBETSBESKRIVNING

Vill du jobba med administration på hög kommunal nivå? Har du en förståelse för en politiskt styrd organisation? Då kanske detta är tjänsten för Dig!

Vid årsskiftet går en av våra två nämndsekreterare i pension och vi söker en ny kollega.

Som en av två nämndsekreterare ansvarar du för att kallelse och handlingar skickas ut till nämnd, utskott och samverkan med de fackliga organisationerna inom given tidsram. Du skriver protokoll från nämnd och utskott, expedierar protokoll och handlingar samt ansvarar för allmän administration i samband med nämnd och utskott. Vidare är du sekreterare i politiska styr- och referensgrupper samt samverkansorgan med andra kontor. Du skriver också protokoll från samverkan med fackliga organisationer.

Du deltar vid beredningsmöten inför nämnd såsom tjänstemannaberedning, ordförandeberedning och presidieberedning. Inom ramen för nämndens uppdrag ger du stöd och service till nämndens ordförande, kontorets medarbetare och kommuninvånare samt samverkar med kontorets ledning.

Nämndsekreterarna är arkivredogörare och registrator. Du kommer att arbeta nära kontorets informationssamordnare i frågor som rör diarieföring och arkivering. I frågor som rör informationshantering och arkivering samverkar ni med kommunens stadsjurister och stadsarkivarie. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid utifrån kontorets behov och din kompetens.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Har du erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning är det meriterande.

Du har god kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen (GDPR) och arkivlagen.

Du behärskar Officepaketet och har möjlighet att snabbt sätta dig in i administrativa system. Erfarenhet av system för ärende-, arkiv- och dokumenthantering är meriterande.

Som person är du ansvarstagande och strukturerad, och ser helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer. Du är stabil och serviceinriktad och har förmåga att behålla professionalitet även under utmanande omständigheter, så som korta tidsramar. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Vidare har du en god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i svenska språket i tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, vänligen ansök via annonsen under lediga jobb på www.norrkoping.se

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta verksamhetschef Helena Axestam helena.axestam@norrkoping.se 011-15 10 39 eller rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall anna-karolina.gradvall@norrkoping.se på 011-15 30 12.

Välkommen med din ansökan senast den 15 maj.



Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-04-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
6561170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: