Nämndsekreterare/Teamledare

Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen i Aneby

På toppen av det småländska Höglandet hittar du Aneby, en av landets mindre kommuner.
För oss har storleken ingen betydelse och i många avseenden är det positivt att vara liten.
Närheten mellan människor ökar, liksom möjligheterna att påverka och vara delaktig i kommunens utveckling. Samverkan är vår ledstjärna och förutsättningen är engagerade människor. Det är kanske därför vi också kan visa upp närmare 700 registrerade företagare och mer än 100 registrerade föreningar i vår lilla kommun.

Nämndsekreterare/Teamledare
Till den här ledande nyckerollen i vår beslutsstödsenhet söker vi dig som med intresse, noggrannhet och driv tar dig an sekreterarskapet i kommunens styrande organ och tillsammans med handläggare leder och utvecklar vårt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Publiceringsdatum
2012-08-17

Arbetsuppgifter
Verksamheten
Förvaltningens uppdrag
Beslutstödsenheten ansvarar för den politiska administrationen och beredningsprocesserna (ärende- och dokumenthantering).
Uppdraget innebär att ge stöd till såväl förtroendevalda som handläggare i förvaltningen.
Inom Beslutstödsenhetens ansvarsområde ligger även att ge service åt kommuninvånare och medborgare med bland annat information och utlämnande av handlingar. Detta serviceområde omfattar även media.
Enheten har ansvar för att uppdatera kommunens ledningssystem och författningssamling efter aktualisering från ledningsgrupp eller genom politiskt beslut.
Organisationskultur och ledarstil:
Hög servicegrad och noggrannhet präglar arbetsteamet, närheten till chefer och politiker i den lilla kommunen ger goda insikter i vad som behövs göras för att säkerställa att hantering sker enligt gällande lagar och föreskrifter.
Närmaste chef leder verksamheten med medarbetares och arbetets utveckling i fokus, ansvarstagande, entusiastisk och tillåtande.
Planerade förändringar/utmaningar:
Arbetet i teamet utvecklas ständigt, allt effektivare rutiner behöver utvecklas, teamet förväntas ta stort ansvar för alla funktioner och utvecklingen!

Kvalifikationer
Högskoleexamen med inriktning mot samhällsvetenskap/juridik

Word (mycket god)
Excel (bas)
PowerPoint (bas)
Ärende- och dokumenthantering W3D3 (spetskompetens
Svenska i tal och skrift (mycket god) Tidigare yrkeserfarenhet inom arbetsområdet, politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning
Specifik bransch-/produkterfarenhet:
Sveriges statsskick (god)
Kommunal förvaltning (mycket god)
Offentlighet och sekretess (mycket god)
Informationssökning (bas)
Dokumentation (mycket god)
Presentationsteknik (god)
I medarbetarrollen ingår:
Personec självservice (bas)
Intranet och kommunens hemsida (viss)
Svenska i tal och skrift (mycket god)
Offentlighet och sekretess (mycket god)


Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Senast 2012-12-01, gärna tidigare!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-03
För att få en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg " offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Ange följande referens när du ansöker: A287565
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
erik havemose, 0380 41 600, erik.havemose@aneby.se

Företag
Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen

Adress
Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen
57822 Aneby

Jobbnummer
1316919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen: