Nämndsekreterare/Registrator

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2025-06-10


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 12 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden.

Nämndsekreterare/Registrator till Stockholms stads kyrkogårdsförvaltning.

Välkommen till oss!

Tjänsten, som är en kombination av nämndsekreterare och registrator är placerad vid den administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen har hand om ekonomi, it och arkivfrågor. Vi är idag fem medarbetare inklusive avdelningschef.

Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv organisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer.

Publiceringsdatum
2025-06-10

Om tjänsten
Nämndsekreterare

Som nämndsekreterare är du en viktig administrativ länk mellan förvaltningen och Kyrkogårdsnämnden. Du arbetar nära den politiska organisationen och förvaltningschefen vid kyrkogårdsförvaltningen och har en nyckelroll i planeringen inför nämndens sammanträden.

Du ansvarar för att driva beredningsprocessen och samordna nämndens ärenden/ärendeplanering och administration vilket innebär att planera möten, skriva kallelser och protokoll. Du hanterar även andra nämndadministrativa arbetsuppgifter.

Du har en viktig roll som förvaltningens expert på den politiska processen och reglemente samt deltar i förvaltningens övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration och dokumenthantering.

Registrator

Som registrator arbetar du med registrering, skanning, diarieföring, postöppning och arkivering. Du deltar i utvecklingsarbetet av elektronisk dokumenthantering, registrering och arkivering och driver arbetet med kvalitetssäkring gällande ärendehantering och arkiv framåt.

Du utbildar och stöttar handläggare och övrig personal inom kompetensområdet och ger service och stöd till allmänheten. Du är en av förvaltningens sakkunniga när det gäller offentlighetsprincipen, arkivering, personuppgiftshantering och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer som registrator och arkivombud att administrera och hantera stora delar av förvaltningens ärendehantering.

Du arbetar nära den administrativa chefen och har en stödjande administrativ funktion åt ledningen. Tjänsten innefattar även andra administrativa arbetsuppgifter.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

Högskole- eller universitetsutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig, juridisk eller annan inriktning lämplig för rollen.
Några års erfarenhet av att arbeta som nämnsekreterare och eller registrator.
Erfarenhet av ärende och- dokumenteringshanteringssystem.
Mycket god datorvana.
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

Kännedom om hur en offentlig och politiskt styrd organisation fungerar.
Arbetat med digital utveckling inom arbetsområdet.
Arbetat med arkivfrågor.

För att trivas i rollen tycker du om att ta stort ansvar och att arbeta självständigt.

Du är noggrann, strukturerad och drivande. Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete.

Övrig information
Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi tillämpar flextid samt olika friskvårdsinitiativ. Utöver den lagstadgade allmänna pensionen så har du som medarbetare i staden även tjänstepension.

Välkommen med din ansökan!



Kontaktuppgifter för detta jobb
Göran Höglund, Administrativ chef Tel. 08-50830124

Facklig företrädare: Ernesto Garzón, Vision Tel. 08-5083172

Dick Morén, SACO Tel. 08-50840622

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/3683".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Kyrkogårdsförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Göran Höglund
goran.hoglund@stockholm.se
08-50830124

Jobbnummer
9381572

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: