Nämndsekreterare/informatör

Kristinehamns kommun, Tekniska förvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Tekniska förvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Tekniska nämndens verksamheter ansvarar för kommunens gator, parker, fritidsanläggningar, fastigheter, renhållning och VA-verksamhet. Vidare ansvarar nämnden för kommunens kosthållning och lokalvård. Samtliga verksamheter ingår i Tekniska förvaltningen som nu söker en ny nämndsekreterare/informatör.

Publiceringsdatum
2012-08-13

Arbetsuppgifter
Som sekreterare i Tekniska nämnden ska du svara för protokoll, sammanträdesadministration bl.a. sammanställning och distribution av handlingar till förtroendevalda, kontakter med myndigheter och allmänhet. Viss ärendehandläggning ingår i arbetsuppgifterna.

Du är också förvaltningens registrator, vilket innebär att du tex. registrerar allmänna handlingar, fördelar ärenden till handläggare, gallrar och arkiverar handlingar samt sköter nämndens arkiv.

I rollen som informatör ansvarar du för förvaltningens och nämndens informationsarbete vilket delvis sker i samarbete med kommunens informationsavdelning. Ditt uppdrag är att stödja förvaltningen och nämnden i informationsfrågor och arbeta aktivt för att tydliggöra vår verksamhet. Du är även vår webredaktör, skriver nyheter och pressmeddelanden och ger stöd i mediefrågor. Du uppdaterar, förankrar och utvecklar våra informationsrutiner både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete som sekreterare i nämnd, styrelse eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med informationsfrågor. Vidare har du kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning och då gärna kommunal.

Du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har vana av att arbeta i administrativa datasystem. Vi söker dig som har stor servicekänsla och stilistisk förmåga samt ett intresse för att medverka i utveckling av våra administrativa uppgifter. För att lyckas i rollen krävs att du kan arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-02
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Kristinehamn kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A283791
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bo Ivarsson, 0550-88102

Facklig kontakt
Agnetha Köhler, 0550-85844
Staffan Larsson, 0550-88106

Företag
Kristinehamns kommun, Tekniska förvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Tekniska förvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Jobbnummer
1311986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Tekniska förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Tekniska förvaltningen: