Nämndsekreterare Enheten för stöd och utveckling

Umeå kommun / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå, Vindeln eller i hela Sverige

ÄLDRE:2016:97

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 11 700 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring 1 000 medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.

Enheten stöd och utveckling är en stödfunktion till Socialtjänstens båda verksamhetsområden Stöd och omsorg och Äldreomsorg. Enheten ger stöd till ledning, verksamhet och politik gällande administration, utredning, planering, uppföljning samt kvalitetssäkring och utveckling.

Vi söker nu dig som vill arbeta som nämndsekreterare hos oss!

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid, tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2016-10-20

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att bereda ärenden till Individ- och familjenämnden och dess utskott. I uppdraget ingår också att planera, genomföra och protokollföra sammanträden, utföra visst utrednings- och uppföljningsarbete samt ha ansvar för planering och genomförande av utbildning till förtroendevalda. Du kommer att jobba i nära samarbete med nämndsordförande, socialdirektör, ledningskoordinator och övriga kollegor i administrationen och på enheten. Du kommer ha goda möjligheter till ett utvecklande arbete!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med inriktning social-, samhälls- eller statsvetenskap. Du måste ha erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och vana att bereda ärenden inför politisk behandling, utredningsarbete och administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du har kunskap om gällande lagstiftning och kanske har du även erfarenhet som personuppgiftsombud. Eftersom arbetet innehåller mycket skrivande har du en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du kan även komma att ha kontakter med brukare/medborgare så det är bra med erfarenhet av medborgardialog och samverkan med civilsamhället. Som person är du noggrann och strukturerad. Du är också lyhörd, har god service- och samarbetsförmåga.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Välkommen med din ansökan. Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör därför din ansökan på Umeå kommuns hemsida www.umea.se/ledigajobb

Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med vår support, 090-16 10 99, tryck 1

Umeå kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-31
Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör din ansökan på vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: ÄLDRE:2016:97

Kontakt
Helen Abrahamson, chef Enheten för stöd och utveckling 070-330 29 43

Facklig kontakt
P-O Backlund, SACO 090-16 19 68
Marie Sandström, Vision 090-16 18 86

Företag
Umeå kommun

Adress
Umeå kommun
90184 UMEÅ

Kontorsadress
SKOLG 31 A
UMEÅ

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 090-16 10 99
E-postadress: jobb@umea.se

Jobbnummer
3115872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå kommun: