Nämndsekreterare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Välkommen att söka tjänsten som nämndsekreterare på omsorgsförvaltningen i Värnamo kommun. Förvaltningen har idag ca 1000 anställda inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, rehab, biståndshandläggning samt stab och stödverksamhet till organisationen. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år och du kommer att vara placerad i stadshuset, centralt i Värnamo.
Publiceringsdatum2021-11-09Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare har du en betydelsefull roll i förvaltningen där du utgör länken mellan förvaltningschef, handläggare och politik. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagstiftning och Värnamo kommuns fastställda styrdokument. Du har ansvar för hela ärendeprocessen från inkommen/upprättad handling till arkivering. Du arbetar digitalt genom hela processen. Ansvaret omfattar bland annat dokumenthantering, registrering, upprättande av kallelser, protokollskrivning, expediering samt bevakning av verkställighet av fattade beslut. Du genomför utbildningar/handleder i förvaltningen inom berörda områden och utgör ett stöd till handläggarna i att skriva och formulera beslutsunderlag så att de formellt blir korrekta. I arbetsuppgifterna ingår att hantera information på Värnamo kommuns webbsida samt intranätet. Detta görs i nära samverkan internt på förvaltningen och med centrala informationsenheten.
I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, medarbetare inom kommunen och andra myndigheter.
Kompetens och erfarenhet
Du har högskoleutbildning inom t.ex. offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Kunskap om aktuella verksamhetsområden inom socialtjänsten och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare.
Du har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är strukturerad även under arbetstoppar. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Vidare har du god analytisk förmåga och uppmärksammar utan svårigheter samband och helhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.
Körkort krävs
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp
sambandmed denna tjänstetillsättning.
Intervjuer kan komma att ske under rekryteringstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat 2022-04-01 till 2023-08-31
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärnamo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS:2021:80".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Facklig företrädare
Facklig företrädare
0370-377000 Jobbnummer 6105203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.