Nämndsekreterare

Lidköpings Kommun / Administratörsjobb / Lidköping
2020-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-12-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidköpings Kommun i Lidköping, Vara, Grästorp, Essunga eller i hela Sverige

Lidköpings kommuns vision är att vara en välkomnande och hållbar kommun. Vi arbetar för att skapa god livskvalitet, hälsosam miljö och bra service för alla. Samhällsbyggnad har en viktig roll i detta arbete, allt från översiktsplaner till mark att bygga på. Samhällsbyggnad ansvarar också för myndighetsutövningen inom miljö- och bygglagstiftning.




Publiceringsdatum
2020-12-14

Beskrivning
Vår nuvarande Nämndsekreterare för miljö- och byggnämnden kommer att ha ett annat uppdrag under en treårs period.

Vi söker därför en vikarie för henne med placering på Samhällsbyggnads Administrativa enhet. Vi arbetar med nämndadministration, registrering och annan administrativ hantering av handlingar, arkiv, ekonomi och många andra uppgifter inom området.



Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som nämndsekreterare för miljö- och byggnämnden samt vara ett administrativ stöd till byggenheten.

Att arbeta som nämndsekreterare inom Samhällsbyggnad innebär att vara en viktig länk mellan politik, medborgare och tjänstemän i förvaltningen och kommunen.

Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndadministration såsom kallelser, nämndsammanträdesprotokoll, expediering av protokoll och handlingar, stöd och service till nämndens ordförande och kontorets medarbetare inför nämnd. Du kommer att arbeta med utveckling och kvalitetssäkring av administrativa rutiner för nämndarbetet.

Du kommer att ingå i den kommunövergripande funktionsgruppen för nämndsekreterare.

Arbetet som administrativt stöd till byggenheten omfattar daglig mottagning, registrering och scanning av inkommande ansökningar och övrig post. Du ska kunna göra en viss sakgranskning i ärenden och expediera beslut.

Du deltar och bidrar aktivt i förvaltningens och avdelningens utvecklings- och förbättringsarbete, och är intresserad av att utveckla arbetsrutiner, mallar och processer.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har god digital kompetens och det är även meriterande om du har kunskap kring kommunallagen, förvaltningslagen och sekretesslagen. Du har också goda kunskaper och är intresserad av lagstiftningen som styr nämndens verksamheter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.

Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, lyhördhet och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer i såväl interna som externa kontakter. En god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt är en förutsättning.

Du har goda kunskaper i svenska, god förmåga att uttrycka dig klart och lättbegripligt i tal som skrift.

Vi ser att du är en person med idéer och nytänkande samt har en positiv grundsyn. Du ser möjligheter även i problem och har förmåga att fokusera på rätt saker även under perioder med arbetstoppar. Som person är du självgående, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har en analytisk förmåga. Du tycker om struktur, ordning och reda. Du är serviceinriktad och har förmåga att hjälpa andra samt leverera
lösningar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Anställningsvillkor
Heltid, till och med 2023-12-31 tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping - en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidköpings kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SB 2020/363".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidköpings kommun (org.nr 212000-1694)

Arbetsplats
Samhällsbyggnad, Administrativa enheten

Jobbnummer
5488129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidköpings Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidköpings Kommun: