Nämndsekreterare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2018-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-04-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Socialförvaltningen
Är du handläggare och vill prova något nytt? På stabens administrativa enhet i socialförvaltningen har vi flera föräldraledigheter och planerar för en ny nämndsorganisation inför nästa mandatperiod. Vi söker därför efter dig som vill jobba hos oss som nämndsekreterare på kortare eller längre vikariat. Det här är chansen för dig som vill utvecklas i din roll som handläggare, komma närmare den politiska beslutsprocessen och lära känna nya kollegor.
Vilka är vi?
Socialtjänsten i Jönköpings kommun består av en gemensam förvaltning med i dagsläget fem nämnder. Förvaltningens administrativa enhet ansvarar bland annat för ärendehantering i de olika nämnderna, upphandlingsfrågor, processarbete och har en del utredningsuppdrag. Arbetsplatsen ligger i centrala Jönköping, nära till stadskärnan, kommunikationsförbindelser och bra lunchställen.
Vad innebär tjänsten?
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för nämnderna. Alla möteshandlingar hanteras digitalt. Du kommer att ha kontakt med både politiker och tjänstemän och blir en viktig spindel i nätet för att samordna och kvalitetssäkra flödet av ärenden inför, under och efter sammanträden. Du kan också komma att sammanställa egna tjänsteskrivelser och beslutsförslag. Vi står inför flera spännande frågor inför hösten. Med anledning av den nya nämndsorganisationen kommer vi att jobba med förberedelser och planering för att få allt på plats med delegationer, sammanträdesplaner och utbildning för nya förtroendevalda m.m. Vi kommer också att införa ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem som ger oss en möjlighet att ytterligare modernisera våra arbetssätt.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är statsvetare, socionom eller har annan likvärdig utbildning. Kanske har du en bakgrund som socialsekreterare, är intresserad av samhällsfrågor, brinner för demokrati och gillar att skriva? Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare och arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, ibland under tidspress. Du är också kvalitetsmedveten och noggrann, har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi arbetar med digitalisering inom flera områden, därför är det önskvärt att du är van vid att arbeta med moderna IT-system. Du har lätt för att samarbeta och gillar att jobba i en liten arbetsgrupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2018-05-09Övrig informationAnnonsen gäller flera vikariat, som längst till och med februari 2019. I dialog med den sökande kan tillsvidareanställning diskuteras.
Upplysningar
Lisen Prinzencreutz, Administrativ chef, tfn 036 - 10 51 40
Fackliga representanter, se
http://www.jonkoping.se/fackligasoc (
http://www.jonkoping.se/fackligasoc) Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad. 100%. Tillträde enl ök. till feb 2019 .
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 18-70-0100
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 4135549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.