Nämndsekreterare
Skellefteå kommun, socialkontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
2017-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-03-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret i Skellefteå Ekonomi- och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab. Staben leds av förvaltningens chefcontroller som ingår i förvaltningens ledningsgrupp. EKU ger stöd till socialkontorets verksamheter inom området ekonomi, kvalitet och utveckling. Den centrala staben är förvaltningschefens instrument för att styra, leda och utveckla verksamheten.
Publiceringsdatum2017-04-13ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare ansvarar du för ärendehanteringen, ibland även handläggningen, från att ärendet väcks till det att nämndens beslut är expedierat. Tillsammans med ordföranden och förvaltningschef planerar du de möten som ska hållas. Du ansvarar för att alla handlingar diarieförs och distribueras till ledamöterna enligt de riktlinjer, rutiner och kommunövergripande policys som arbetats fram. Det finns även en administrativ del där du arbetar med registrering och arkiv. I arbetet ingår även att vara back-up åt den ansvarige för registrering, arkivering och utlämnande av allmänna handlingar, vilket kräver att du är kunnig inom området offentlighet och sekretess och därtill kopplad lagstiftning.
Exempel på arbetsuppgifter är registrering, dokumenthantering, korrekturläsning, producera skrivelser och vara stöd för andra som skriver, skriva kallelser och protokoll, vara stöd till politikerna i nämnden, delta i sammanträdesplanering och bokningar, vara juridiskt stöd till förvaltningen, göra sekretessbedömningar och handlägga begäran om handlingar.
KvalifikationerEkonomisk-, samhälls- eller juridisk utbildning, lägst på gymnasienivå. Akademisk utbildning inom juridik, statsvetenskap, rättsvetenskap eller jämförbart område är meriterande. Genom adekvat utbildning eller minst ett års arbetslivserfarenhet har du kunskap om lagstiftning rörande offentlighet och sekretess.
Du har goda kunskaper i att uttrycka dig i skriftligt och har minst två års erfarenhet från arbete med likartade krav och hantering av dokument i Word. Du har även grundläggande kunskaper i Excel, Powerpoint, Adobe och Outlook. Datakörkort är meriterande. Viktiga egenskaper är att du är noggrann, strukturerad, serviceinriktad samt har prioriterings- och samarbetsförmåga.
I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.
ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom äldreomsorgen, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vikariat, 2017-07-31 -- 2019-07-31.
Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: A672048/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Eriksson 0910-73 50 00
FöretagSkellefteå kommun, socialkontoret
AdressSkellefteå kommun, socialkontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå
KontorsadressStadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå
Jobbnummer 3438437
Observera att sista ansökningsdag har passerat.