Nämndsekreterare

Skövde kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Kanslienheten i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Enheten demokratistöd med 11 medarbetare ansvarar för ärendeadministration för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och flertalet nämnder. Vi ansvarar också för kommunarkivet, kommunstyrelsens diarium, administrativ service till politiker samt för genomförande av allmänna val. Till enheten hör också stadsjuristen.

Publiceringsdatum
2015-02-24

Arbetsuppgifter
Vi på enheten demokratistöd befinner oss mitt i en spännande period där våra arbetssätt och rutiner är under förändring. Vi har höga ambitioner när det gäller kvalitetssäkring, effektivitet och service. Du blir en av medarbetarna som jobbar på uppdrag av kommunens sju sektorer. I uppdraget ingår att arbeta med ärenden från registrering av inkommen handling till utskick av kallelse och protokollskrivning. Du kommer att ha nära kontakt med förtroendevalda, sektorsledningar och handläggare. Vi arbetar i det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360 och vi är digitala i hela nämndsprocessen.

Kvalifikationer
Du har samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om, och gärna erfarenhet från, registrering och diarieföring kopplat till dokument- och ärendehantering i offentlig verksamhet. Du har goda IT-kunskaper samt lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket. Meriterande är juridiska kunskaper inom området, kunskap om utvecklings- och processarbete samt erfarenheter från dokument- och ärendehanteringssystem.

Som person är du självgående och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du samarbetar gärna med andra, trivs med ett högt arbetstempo och har respekt för uppdraget i en politiskt styrd organisation. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till kvalitetsstandard. Du är också serviceinriktad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi ser därför positivt på manliga sökande.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
FÖRMÅNER
Vi erbjuder våra medarbetare möjlighet till en friskvårdstimme i veckan om arbetet tillåter det.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-22
Ange följande referens när du ansöker: A452829
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Tilly, Kanslichef 0500-49 82 09

Företag
Skövde kommun, Kanslienheten

Adress
Skövde kommun, Kanslienheten
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 54183 Skövde

Jobbnummer
2178845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Kanslienheten: