Nämndsekreterare

Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen i Kalmar, Västervik eller i hela Sverige

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Omsorgsförvaltningen ansvarar främst för omsorg och insatser till äldre människor, en av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.

Publiceringsdatum
2014-08-11

Arbetsuppgifter
Har du ett intresse för samhällsfrågor och vill ha ett spännande och meningsfullt arbete? Då kanske du är omsorgsförvaltningens nya nämndsekreterare.

Omsorgsförvaltningen erbjuder dig en arbetsplats där du tillåts att tänka nytt och våga utmana nuvarande arbetssätt. Som nämndsekreterare kommer du att ingå i avdelningen för kvalitet och utveckling som består av en avdelningschef, kanslisekreterare, utredningssekreterare, IT-samordnare och en IT-utvecklare.

Som nämndsekreterare i omsorgsförvaltningen är du ansvarig för nämndens ärendehantering vilket innebär registrering, diarieföring, posthantering, arkivering, sammanträdesrutiner/teknik och protokollförare. Du ansvarar också för det administrativa arbetet inför och efter sammanträdena. Utöver detta är du också administrativt stöd till förvaltningschefen och sekreterare vid central samverkan. Du producerar också förvaltningsövergripande blanketter/mallar och är super user i kommunens dokument- och ärendehanteringssystem, Public 360. Över tid kommer du också att få arbeta med förvaltningens styrdokument i vår verksamhetshandbok.

Du kommer även att fungera som nämndsekreterare i organisationen, Kommunal hjälpmedelssamverkan (KHS), där länets kommuner samverkar genom en gemensam nämnd för att tillhandahålla hjälpmedelsservice i de berörda kommunerna.

Arbetet innebär kontakter med politiker, tjänstemän och allmänhet. Du kommer att bli en del i Kalmar kommuns nätverk för förvaltningarnas nämndsekreterare. Under dina första månader kommer vi också att ge dig en extern utbildning för nämndsekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

För att lyckas i rollen som nämndsekreterare måste du ha en god förmåga att sätta dig in i arbetsuppgifter snabbt, ta initiativ och kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har fallenhet för struktur, ordning och noggrannhet. Du har en uttalad känsla för service då du både kommer att ha interna och externa kontakter. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Som nämndsekreterare förväntas du anpassa ditt arbetssätt till ständigt nya förutsättningar vilket gör att du måste vara flexibel och förändringsbenägen. Vidare bör du ha kunskap om/ha arbetat med kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Public 360.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-11-01 Tidigast 1 november 2014 dock senast 1 januari 2015.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A404639
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Johansson, Avdelningschef kvalitet och utveckling 0480-45 35 15

Facklig kontakt
Marie Hansson, Vision 0480-45 37 20
Helen Persson, Ledarna 0480-45 37 40
Daniel Modée, Kommunal 0480-45 02 16

Företag
Kalmar kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Kalmar kommun, Omsorgsförvaltningen
Box 611
39126 KALMAR

Kontorsadress
39126 Kalmar

Jobbnummer
1958187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen: