Nämndsekreterare
Årjängs kommun / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Årjäng,
Eda,
Arvika,
Bengtsfors,
Åmål eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Årjängs kommun i Årjäng,
Säffle eller i
hela Sverige Årjängs kommun har från och med 1 januari 2012 en samordnad nämndadministration. Den administrativa avdelningen ska tillgodose alla nämnders och styrelsers behov av administrativt stöd för en fungerande politisk verksamhet. Detta kommer att ske genom en successiv övergång som ska vara genomförd senast 2013-12-31. Administrativa avdelningen arbetar med administrativt arbete inom kommunens nämnder, styrelser, råd och beredningar och gör postöppning och diarieföring i kommunens dokumenthanteringssystem. I administrativa avdelningen ingår även verksamheterna arkiv och inköp/upphandling.
Sekreterarskap i kommunens nämnder innefattar bland annat ärendeflöde, förberedelser och genomförande av sammanträden med upprättande av exempelvis kallelser och protokoll. Du arbetar även med utveckling av administrativa rutiner, arkivfrågor, posthantering och diarieföring. I arbetet har du nära och täta kontakter med såväl politiker och handläggare på kommunens förvaltningar som media och allmänhet. Inom administrationen arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara av vårt uppdrag vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.
Kvalifikationer/personliga egenskaper:
Du som söker tjänsten ska ha en förvaltningsinriktad universitetsexamen, gärna med statsvetenskaplig och/eller juridisk inriktning. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Tjänsten kräver att du är välorganiserad med hög känsla för bemötande och service samt har stor social kompetens och ett pedagogiskt förhållningssätt. Du är initiativrik och har förmåga att driva frågor inom ansvarsområdet och vill bidra till att utveckla och förbättra verksamheten. Vi arbetar i en miljö som ofta präglas av ett högt arbetstempo så stresstålighet och flexibelt tankesätt är därför nödvändigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vill även att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Årjängs kommun är en organisation i utveckling och förändring. Den administrativa avdelningen har en viktig roll i att stödja denna process.
Publiceringsdatum2012-04-12Övrig informationTillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.
Välkommen med din ansökan, senast 2012-05-07, till:
Årjängs kommun, Box 906, 672 29 Årjäng
eller
kansli@arjang.seMärk försändelsen ref.nr KS 6/12
Tjänsten tillsätts under förutsättningen att erforderliga beslut fattas.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-07
Ange följande referens när du ansöker: KS 6/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kansli@arjang.seKontaktLina Rådegård, Administrativ chef, 0573-14126,
lina.radegard@arjang.seFacklig kontaktAnne-Lie Nilsson, Vision, 070-5819228
FöretagÅrjängs kommun
AdressÅrjängs kommun
Box 906
67229 ÅRJÄNG
KontorsadressStorgatan 66
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0573-141 00
E-postadress:
kommun@arjang.se Jobbnummer 1212123
Observera att sista ansökningsdag har passerat.