Nämndsekreterare

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Socialnämndens ansvarsområde omfattar såväl äldreomsorg, som insatser för funktionshindrade samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning (det så kallade samhällsuppdraget) är samlad i en gemensam uppdragsavdelning och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Cirka 30 % av hemtjänst och platser i särskilt boende drivs av externa utförare. Som stöd till verksamheterna finns en ekonomiavdelning och en utvecklings- och kvalitetsavdelning.

Publiceringsdatum
2012-02-28

Arbetsuppgifter
Vi söker nu nämndssekreterare till socialförvaltningen. Tjänsten är för närvarande centralt placerad inom förvaltningen.
Du som söker ska ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Du ska även vilja vara med och utveckla vår administration.Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för förändring och som har utveckling som tillstånd. Du kommer även att samarbeta med övriga nämndssekreterare i kommunen. Arbetsuppgifterna spänner över flera arbetsområden och har olika svårighetsgrad. Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden.

I arbetet med administrationen har vi skapat ett team, bestående av nämndssekreterare, kvalificerad utredare samt en kvalificerad assistent. Teamet arbetar tillsammans med vår grupp för kontorsservice.
Teamet har följande arbetsuppgifter:
Ansvara för sekreterarskap och administration av
Socialnämnden med utskott
Kommunala Handikapprådet och Kommunala Pensionärsrådet
Förvaltningsledningens samverkansforum
Ansvara för att ge förvaltningsledningen kvalificerat utredningsstöd.

Ansvara för sedvanligt kansliarbete och att detta kontinuerligt, med stöd av LEAN, vidareutvecklas och effektiviseras.
I uppdraget som nämndssekreterare kan även arbete med dokumenthantering och arkivansvar komma att ingå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna juridisk utbildning, offentlig förvaltning eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt facklig samverkan.
Erfarenhet från offentlig förvaltning med liknande uppdrag eller annat kvalificerat administrativt arbete är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att fungera väl i rollen bör du:
• vara kundorienterad och serviceinriktad
• ha ordningssinne och förmåga att planera och organisera ditt arbete
• kunna skapa förtroende och ha lätt att samarbeta med många olika personer
• ha en mycket god förmåga att formulera dig i skrift
• ha god datorvana.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-16
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen!
Ange följande referens när du ansöker: A258919
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Brosché, 0340 - 889 06,

Facklig kontakt
Helén Albino-Andersson, 0340-883 53
Majvor Kollberg-Johansson, 0340-888 90
Marita Carlsson, 0340-883 50

Företag
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Socialförvaltningen
43280 Varberg

Jobbnummer
1171058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: