Nämndsekreterare
Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
2012-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2014-06-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret i Sollentuna Vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna har dubbla uppdrag. Nämnden ansvarar dels för samhällsuppdraget, dels för produktionsuppdraget avseende kommunens egenregi. Inom samhällsuppdraget ansvarar nämnden för planering, finansiering, myndighetsutövning och beställning av all vård och omsorg för äldre personer och personer med funktionsnedsättning.
Vård-och omsorgskontoret är uppdelat i fyra avdelningar, varav egenregin är en avdelning, samt en förvaltningschefsstab. Det finns en avdelning för äldreomsorg och en för funktionshinder. Avdelningen för stöd och utveckling ger stöd till hela kontoret inom samhällsuppdragets ram.
Vård- och omsorgskontoret söker en nämndsekreterare med huvuduppgift att sköta de nämndadministrativa uppgifterna inom kontoret.
Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningschefens stab där även medicinskt ansvarig sjuksköterska, verksamhetscontroller, socialt sakkunnig, utvecklingsledare, registrator och chefsassistent arbetar.
Publiceringsdatum2012-01-10ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer du att vara spindeln i ntet kring de nämndadministrativa uppgifterna.
Som nämndsekreterare deltar du vid vård- och omsorgsnämndens sammanträden (kvällstid ca 12 ggr/år) samt vid arbetsutskott, ordförandeberedningar och MBL-förhandlingar.
Du upprättar kallelser samt skriver protokoll. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och sammanträdestider samt bokning av lokaler för dessa.
Arbetet innebär mycker kontakter med kommuninvånare och förtroendevalda.
I arbetet ingår också
• sekreterarskap i kommunala pensionärsrådet
• att handlägga ärenden som t ex vård- och omsorgsnämndens föreningsbidrag och kontaktpolitiker
• att vara nämndens personuppgiftsombud
• att svara för att nämnden uppfyller bestämmelserna som finns på det offentligrättsliga området
• att vikariera för registrator vid semester och sjukdom.
I arbetet ingår även andra uppgifter inom områdena inromation, nämndärenden och utredningar.
Tjänsten ställer höga krav på samarbete med andra och innebär mycket kontakter såväl inom kontoret som externt.
• **** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som har adekvat utbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du har kännedom om om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete inom statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit.
Du är van att ta ansvar och att självständigt planera ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt. Du har goda datakunskaper och behärskar Officepaketet och har erfarenhet av moderna ärende- och dokumentathanteringssystem.
• **** Anställning *****
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
• **** Kontaktpersoner *****
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta förvaltningschef Magnus Widén, tfn 08-579 215 32.
Arbetstider och omfattningtv
Ersättningefter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Widén, 08-5792 1532
FöretagSollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret
AdressSollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna
Jobbnummer 1123999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.