Nämndsekreterare
Västra Götalandsregionen - Hälso- och sjukvårdskansliet Göteborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen - Hälso- och sjukvårdskansliet Göteborg i Göteborg Västra Götalandsregionen
Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har som uppgift att stödja fem av de tolv hälso- och sjukvårdsnämnderna i Västra Götalandsregionen. Nämnderna företräder befolkningen och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och tillse att det finns god tillgång till sjukvård.
Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg leds av en hälso- och sjukvårdschef och har en planeringsavdelning och en ekonomiavdelning. Organisatoriskt ingår nämndsekreterarna i planeringsavdelningen och är underställda den administrativa chefen.
Vi söker nu en nämndsekreterare till hälso- och sjukvårdsnämnd 4 (som företräder befolkningen i kommunerna Tjörn, Öckerö, Stenungsund, Kungälv och Ale). Som nämndsekreterare ingår Du i ett team med nämndsamordnare och nämndekonom, som ger stöd och service till nämnden.
Arbetsuppgifterna är breda och består i att:
• Stödja hälso- och sjukvårdsnämnden i nämndadministrativa frågor och frågor rörande kommunal- och förvaltningsrätt.
• Stödja personalen på HSK i ärendeberedningen vad gäller nämndjuridiska frågor.
• Ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från nämnd/presidium.
• Vara sekreterare vid hälso- och sjukvårdsnämndens sammanträden, inklusive uppföljning och expediering av nämndbeslut.
• Ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från pensionärsråd och dialogmöten, samt vara sekreterare på dessa möten.
• Förmedla information internt och externt till personal, politiker och allmänhet.
• Tillsammans med nämndsamordnaren och nämndekonomen delta i strukturering av arbetet kring nämnd 4.
Vi söker Dig som har:
• Examen i offentlig förvaltning eller motsvarande utbildning
• Nämndsekreterarutbildning
• Utbildning i Officepaketet
• Minst 2 års erfarenhet av arbete som nämndsekreterare inom offentlig förvaltning
• God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska
• Synnerligen god förmåga att samarbeta och kommunicera
• Är ordningsam, noggrann och strukturerad samt stresstålig
Kunskaper i sammanträdesteknik och erfarenhet av att arbete inom hälso - och sjukvårdsområdet är meriterande.
Publiceringsdatum2011-05-04Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Resor inom Västra Götalandsregionen kan förekomma.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Läs om våra gemensamma värderingar och vår personalvision här: Personalvision 2021
Arbetstider och omfattningHeltid 40 timmar/vecka
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-29
Ange följande referens när du ansöker: 2011/786
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMaria Wernstål, administrativ chef: 031 - 63 08 99, Jenny Lagebjörk, nämndsekreterare:tel 031- 63 08 5
Facklig kontaktSKTF, Sune Olsson: 031-630602, Vårdförbundet, Rutger Gram: 0706-236542
SACO, Pia-Ekbom-Johansson: 031-3420709, SACO, Kurt Liljekvist: 0709-694389
FöretagVästra Götalandsregionen - Hälso- och sjukvårdskansliet Göteborg
AdressVästra Götalandsregionen - Hälso- och sjukvårdskansliet Göteborg
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 922524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.