Nämndsekreterare

Valdemarsviks kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Valdemarsvik
2025-05-13


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Kommunledningskontoret i Valdemarsvik

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare.

Kansliavdelningen har ett spännande uppdrag där vi möter medborgare och våra förtroendevalda i vår vardag. Kansliet stödjer samtliga medarbetare och normerar processer för hela den kommunala organisationen inom avdelningens kompetensområde. Här får du en unik möjlighet att bidra till den politiska beslutsprocessen och vara ett stöd för våra förtroendevalda och tjänstepersoner.

Kansliet består av ett team på sex personer och präglas av delaktighet och öppenhet. Kanslichefen är din närmaste chef.

Publiceringsdatum
2025-05-13

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du, tillsammans med vår andra nämndsekreterare, för upprättande av kallelser, protokoll och expediering till politiska sammanträden. Ni täcker varandra vid behov. Du är också med och sköter administrativa uppgifter som växel, reception, postöppning och ärendehantering vilket ger en varierad arbetsdag med möjlighet att ständigt utvecklas. Vi har precis påbörjat planeringen inför valet 2026 där du tillsammans med övriga på kansliet kommer vara en nyckelperson i det viktiga arbetet.

Här får du arbeta i en stimulerande miljö där du både individuellt och i samspel med kollegor har ett ansvar att utveckla, effektivisera och förbättra de processer du arbetar i.

Vem är du?

Du trivs med att arbeta självständigt men också som en del av ett engagerat team.

Du är strukturerad, ansvarstagande, analytisk och skapar och förvaltar goda relationer såväl internt som externt. Det är självklart för dig att ge bra service.

Kvalifikationer
Du som söker har

Lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Goda it-kunskaper och lätt för att sätta dig in i nya frågor.

Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift. Du producerar dokument av hög kvalitet med ett enkelt och lättbegripligt språk.

Meriter

Erfarenhet från kommunal förvaltning, gärna med motsvarande arbetsuppgifter och/eller god kunskap om den lagstiftning som styr vårt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig;

• Ett varierat och intressant arbete

• Möjligheter till personlig kompetensutveckling

• Flextid, friskvård och rökfri arbetstid

• Distansarbete när verksamheten tillåter

Låter detta jobb intressant? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt härliga gäng! Urval sker löpande, så vänta inte för länge sista ansökningsdag är den 1 juni.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Frågor i rekryteringen kan även hanteras av nämndsekreterare Olivia Amundsson Kvick, olivia.amundsson.kvick@valdemarsvik.se 0123- 194 78 samt arbetsledare Caroline Starkås, caroline.starkas@valdemarsvik.se 0123-193 88.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C255153/2025".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valdemarsviks kommun (org.nr 212000-0431)

Arbetsplats
Valdemarsviks kommun, Kommunledningskontoret

Kontakt
Kanslichef
Dennis Callejas Gidlund
dennis.callejas.gidlund@valdemarsvik.se
012319429

Jobbnummer
9337170

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Kommunledningskontoret: