Nämndsekreterare - Vikariat

Marks kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Som nämndsekreterare tillhör du socialförvaltningens administrativa enhet vilken är den enhet som ansvarar för de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består av administrativ chef och 16 medarbetare som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utvecklings- och planeringsledare, utredare, administrativa handläggare och administratör. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter.

Vår nuvarande nämndsekreterare ska vara tjänstledig 6 månader och vi söker nu en vikarie till denna tjänst.


Publiceringsdatum
2022-04-26

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare har du en central roll i administration och samordning av förvaltningens arbete gentemot äldreomsorgsnämnden och dess arbetsutskott. Du är sekreterare i såväl nämnd- som utskottsmöten.

Du kommer också vara behjälplig i arbetet med akt- och ärendehantering, diarieföring, posthantering, arkivering, offentlighets- och sekretessfrågor samt uppdatering av hemsida och information. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens andra nämndsekreterare och registrator. Vid behov delar ni arbetsuppgifter med varandra.

I denna tjänst ingår också ett ansvar för socialförvaltningens dokumenthanterings- och arkivfrågor. Du ansvarar för att arkivbeskrivning och dokumenthanteringsplaner är aktuella och du ger ett stöd till våra verksamheter i dessa frågor. Även här sker ett samarbete med den andra nämndsekreteraren och registratorn.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning t.ex. jurist-, samhällsvetare-, kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Eftersom nämndernas verksamhet till stor del är lag- och regelstyrd är kunskaper och erfarenheter av socialtjänstens lagstiftning en fördel. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenheter av liknande arbete. Då du kommer att ha ett ansvar för dokumenthanterings- och arkivfrågor ser vi gärna att du har erfarenhet och/eller intresse av dessa frågor.

Struktur, ordning och reda, god administrativ förmåga samt goda kunskaper i att formulera sig i skrift är grundförutsättningar i tjänsten. Du ska ha ett öppet sinne och intresse för utveckling av nämndadministrativt arbete. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är självklart och du är kommunikativ i både tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker 2022-06-13 eller enligt överenskommelse. , upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Marks kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C85417".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Marks kommun (org.nr 212000-1504)

Arbetsplats
Marks kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Administrativ Chef Socialförvaltningen
Hans Borg
hans.borg@mark.se
0320-21 81 33

Jobbnummer
6573627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen: