Nacka tingsrätt söker arkivassistent

Sveriges Domstolar, Nacka tingsrätt / Biblioteksassistentsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Nacka tingsrätt i Nacka, Stockholm eller i hela Sverige

Nacka tingsrätt är en domstol med drygt 130 medarbetare och är förutom allmän underrätt också en av landets fem mark- och miljödomstolar. Vid tingsrättens allmänna avdelningar handläggs bl.a. brott- och tvistemål samt samtliga utsöknings- och exekvaturärenden i Stockholms län. Vid mark- och miljödomstolen handläggs miljö- och fastighetsmål samt mål enligt plan- och bygglagen.

Tingsrätten ligger belägen i moderna lokaler i Nacka strand med goda kommunikationer till centrala Stockholm. Inom ca två år kommer tingsrätten att få nya och ändamålsenliga lokaler i Sickla med ännu bättre kommunikationsmöjligheter till bl.a. Stockholm.

Nacka tingsrätt är indelad i fyra dömande avdelningar, två allmänna och två mark- och miljöavdelningar, samt en administrativ avdelning. Den administrativa avdelningen leds av den administrativa chefen i nära samarbete med en servicechef och ansvarar för personal- och ekonomifrågor, registratur, arkiv, IT/teknik, reception, säkerhet och vaktmästeri. Till den administrativa avdelningen söker vi en arkivassistent på deltid.

Publiceringsdatum
2016-05-11

Arbetsuppgifter
Som arkivassistent har du ett nära samarbete med tingsrättens arkivarie. Dina arbetsuppgifter består av att ta emot och besvara interna och externa förfrågningar samt att tillhandahålla beställningar av tingsrättens domar och övriga allmänna handlingar till allmänheten och andra myndigheter. Beställningar inkommer främst via telefon och mail och en viktig uppgift är att bemanna arkivtelefonen under den dagliga telefontiden som pågår kl. 9-12. Det förekommer även andra allmänna arkivgöromål såsom att ordna och sortera originaldomar och andra slutliga beslut. Tunga lyft kan förekomma i tjänsten. Du arbetar i en händelserik arbetsmiljö, ofta i ett högt tempo. Vid behov kan även andra arbetsuppgifter på den administrativa avdelningen ingå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Arkiv- eller registratorsutbildning ser vi som meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av arkiv- eller administrativt arbete vid offentlig verksamhet, kännedom om offentlighets- och sekretesslagstiftning samt processbaserad arkivredovisning.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande och tycker det är viktigt att leverera med kvalitet. Du har lätt för att samarbeta och är en person som är serviceinriktad och tillmötesgående, i alla situationer. Du är effektiv, stresstålig och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och att prioritera och omfördela arbetsuppgifter beroende på hur arbetsdagen ser ut.

Du har lätt för att utrycka dig väl i både tal som skrift och har en god förmåga att förklara information på ett enkelt och tydligt sätt. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper och som ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder goda möjligheter till utbildning inom arkivområdet som genomförs i Domstolsverkets regi.

Tingsrätten eftersträvar mångfald avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde ser vi gärna i slutet av augusti 2016., upphör: Provanställning 6 månader tillämpas. . Tjänsten är på deltid, 50 %.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-25
Ange följande referens när du ansöker: 2016-225
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jolanta Szostak, Servicechef 08-561 656 08
Henrik Petersson, Arkivarie 08-561 657 41
Gustav Sandler, Beredningsjurist 08-561 656 38

Facklig kontakt
Stefan Kroik (ST), Ordningsvakt 08-561 656 65

Företag
Sveriges Domstolar, Nacka tingsrätt

Adress
Sveriges Domstolar, Nacka tingsrätt
Box 1104
13126 Nacka strand

Kontorsadress
Augustendalsvägen 20 13152 Nacka strand

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2837020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Nacka tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Nacka tingsrätt: