Mynewsdesk växer - vi söker Customer Service-agent!

MyNewsdesk / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MyNewsdesk i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå eller i hela Sverige

Mynewsdesk grundades 2003 och är en pionjär inom PR med tjänster som underlättar för journalister och viktiga opinionsledare i deras dagliga arbete. Företagets grundare såg tidigt behovet av en webbaserad mötesplats där kommunikatörer och journalister skulle ges möjlighet att utbyta relevant information - på sina egna villkor.Mynewsdesk växer snabbt och vi finns nu i hela Skandinavien, England och Singapore. Vad som också är kul är att vi samtidigt expanderar i Sverige. Därför söker vi nu en Customer Service- medarbetare till Stockholmskontoret som vill vara med på vår fantastiska resa ut i Europa och världen. Ta chansen, jobba med Sveriges mest nöjda kunder (ja, det är verkligen sant!) och visa vad du går för!
Ditt jobb
Rollen som extern kundserviceagent innebär att hjälpa kunder och användare att hantera och använda de tjänster som Mynewsdesk erbjuder. Det sker genom daglig kundkontakt där du felsöker ärenden och ger produktinformation via telefon, mail, livechatt, Twitter och Facebook. I tjänsten förväntas du även utföra övrigt arbete, exempelvis projekt som bestäms tillsammans med Teamleader eller Customer Service Manager.
Det här är dina ansvarsområden
•        Vara tillgänglig via telefon, email, livechatt, Facebook och Twitter under mellan kl. 8.30 och 17.30
•        100 procentig loggning av Mynewsdesks ärendehanteringssystem
•        Utveckla supportportalen
•        Utveckla ärendehanteringssystemet
•        Kontinuerligt utveckla dina kunskaper om Mynewsdesks tjänster
•        Kontinuerligt förbättra din hantering av och kompetens inom Mynewsdesks ärendesystem
Det här är du
Du har dokumenterad erfarenhet från ett serviceyrke. Du älskar sociala medier och är ständigt nyfiken och uppdaterad vilket visar sig genom att du bl a är aktiv på Twitter, Facebook och varför inte som bloggare. Du är naturligt engagerad och har lätt för att inspirera och entusiasmera. Du är en brave enabler - serviceminded - och förmedlar med lättsamhet relevant information. Du ser möjligheterna att i kundkontakten utveckla användandet av våra tjänster och bygga relationer, du har en positiv inställning och skapar engagemang för våra tjänster. Du är van vid att ta beslut och tar ansvar för att leverera kvalitet.
Du gillar flexibilitet och tycker om att befinna dig på en snabbrörlig och föränderlig spelplan. Faktum är att du är en webbentusiast av naturen, och har viljan att utveckla och utvecklas med Mynewsdesk och den pionjäranda vi står för. För dig är det en självklarhet att sträva mot att lösa våra kunders ärenden vid första kontakten!
Vi är dina nya kollegor!
2015 ska vi omsätta 500 MSEK och detta blir möjligt genom att vi är brave enablers, pioneers, web enthusiasts och har openness som fundament. Vi är ett stort, spralligt och resultatorienterad säljteam, vi är landets bästa systemutvecklare, vi är ett Customer Servicegäng som idag har våra kunders förtroende genom att ha en kundnöjdhetsprocent på 97 av 100! Och vi servas av Finance, People och ledare som vill och kan.
Och vi har roligt ihop, och vi får utvecklas vilket är förutsättningen för att göra ett kanonjobb och detta sammantaget gör att vi kan fokusera på det viktigaste av allt - att förbättra våra kundrelationer och bygga upp nya sådana.
Och:
Du rapporterar till Mynewsdesks Customer Service Manager, dina arbetstider är kl. 8.30-17.30, och lönen är enligt överenskommelse. Du får möjlighet att jobba i fantastiska lokaler på Södermalm i Stockholm. Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas hos oss och vi har stort fokus på utbildning och utveckling. Vi har även Up to Speed - ett av Sveriges häftigaste friskvårdsprogram, du vill bara inte missa det!
Avslutningsvis
Det är dumt att vänta med att söka tjänsten eftersom att vi intervjuar kontinuerligt. Sista ansökningsdag är den 18 november. Om du har frågor, kontakta vår Customer Service Manager Tina Hellgren på 0704-58 57 20, alt maila tina.hellgren@mynewsdesk.com .
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-10-26

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
TinaHellgren, Customer Service Manager, 0704-58 57 20, tina.hellgren@mynewsdesk.com

Företag
MyNewsdesk

Adress
MyNewsdesk
Rosenlundsgatan 40
11858 Stockholm

Jobbnummer
1064129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MyNewsdesk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MyNewsdesk: