Myndigheten för vård- och omsorgsanalys söker it-ansvarig
Myndigheten För Vård- Och Omsorgsanalys / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten För Vård- Och Omsorgsanalys i Stockholm Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 45 personer på Vård- och omsorgsanalys. Vi söker nu en it-ansvarig på halvtid som vill arbeta operativt och strategiskt med it-frågor i en mindre organisation. Tjänsten är placerad i staben, vår administrativa avdelning, där de interna stödfunktionerna är samlade.
Om rollen
Rollen som it-ansvarig innebär självständigt arbete med stort ansvar och variation i arbetsuppgifterna. Du
• är kontaktperson mot vår it-driftsleverantör Försäkringskassan och andra leverantörer.
• arbetar med strategisk och operativ planering och utveckling av myndighetens digitalisering.
• bidrar med expertkunskap i frågor och utvecklingsprojekt som kräver it-kompetens.
• ansvarar för att hantera och utveckla myndighetens it- och informationssäkerhetsarbete.
• budgetansvarig för it-verksamheten.
Du arbetar även med andra it-relaterade arbetsuppgifter som beställning av hård- och mjukvara, hantering av behörigheter och utrustning, telefoni och mobiltelefoner. Arbetet utförs i nära samarbete med dina kollegor i staben.
Vem är du?
Vi söker dig som har
• universitets- eller högskoleutbildning inom data/systemvetenskap eller annan relevant eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig
• fem års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta med it-frågor i myndighet eller annan offentlig organisation
• erfarenhet av att ta fram styr- och stöddokument inom it- och informationssäkerhetsområdet
• erfarenhet av projektarbete och projektledning.
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är trygg och stabil, och du samarbetar på ett lyhört och smidigt sätt i grupper av medarbetare med olika kompetens och yrkesbakgrund. Du har gott omdöme och förmåga att se helheten för att kunna omsätta verksamhetens behov till konkreta lösningar. Du tar egna initiativ och har god förmåga att själv strukturera ditt arbetssätt och att arbeta med flera olika uppgifter parallellt, att driva ditt arbete framåt och slutföra dina uppgifter i tid.
God samarbetsförmåga är nödvändig för att lyckas med uppdraget. Inom myndigheten är vi vana vid att hjälpa varandra med arbetsuppgifter, även om ansvarsområdet kan vara något annat, och vi förutsätter att du delar detta synsätt.
Vad kan vi erbjuda?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla - vi arbetar med att ta fram policyrelevanta beslutsunderlag kring några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi ger goda förutsättningar för en sund balans mellan arbete och fritid, t.ex. genom möjligheter till förtroendearbetstid och till distansarbete två dagar i veckan. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag.
Tjänsten avser halvtid (50 procent) och är en tillsvidareanställning.
Organisatoriskt rapporterar du till stabschefen/chefsjuristen. Din arbetsplats är vid myndighetens kontor i centrala Stockholm.
Så ansöker du
Din ansökan med ett personligt brev och CV ska vara inkommen till Vård- och omsorgsanalys senast den 20 augusti, märkt med dnr:0144/2023
Ersättning månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Myndigheten För Vård- och Omsorgsanalys (org.nr 202100-6412)
Arbetsplats Myndigheten för vård- och omsorgsanalys
Kontakt stabschef/chefsjurist
Catarina Eklundh Ahlgren
catarina.eklundh-ahlgren@vardanalys.se 08-690 41 62 Jobbnummer 7941070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.