Mottagarkoordinator
Region Värmland, Informationsenheten / Marknadsföringsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland, Informationsenheten i Karlstad Region Värmland är värmlänningarnas organisation för tillväxtfrågor, regional utveckling, kultur och utbildning. Huvudman är landstinget och de 16 kommunerna.
Region Värmland är värmlänningarnas organisation för regional utveckling.
Målet med allt vi gör är att skapa förutsättningar för tillväxt. Vi vill att Värmland ska vara en attraktiv region där människor vill bo och där företag vill etablera sig, verka och utvecklas. Vi arbetar för att värmlänningarna ska kunna leva ett gott liv, idag och i framtiden.
Region Värmland arbetar med att profilera Värmland. Tillsammans med länets 16 kommuner startar vi nu projektet Attraktiva Värmland. Syftet är att öka intresset för Värmland som en attraktiv region att besöka, bo och etablera företag i. Projektet är treårigt med start i augusti 2010.
Publiceringsdatum2010-05-05ArbetsuppgifterSom mottagarkoordinator i projektet arbetar du med att utveckla och koordinera mottagandet av besökare, inflyttare och etablerare i Värmland. Det innebär bland annat att hjälpa dem som funderar på att flytta hit eller starta företag här att hitta rätt ingångar när det gäller boende, jobb, skolor, lediga lokaler med mera. Tillsammans med de värmländska kommunerna ansvarar du också för att utveckla värdskapet i länet genom kompetensutveckling och olika typer av workshops och seminarier. Du koordinerar och utvecklar samverkan mellan värmländska kommuner och andra aktörer som arbetar med att attrahera arbetskraft och företag till Värmland. I dina arbetsuppgifter ingår också att bistå projektkommunikatören i arbetet med webbportalerna varmland.se och varmland.org.
KvalifikationerVi tror att du har:
• Kunskap om investeringsbefrämjande verksamhet
• Erfarenhet av att utveckla värdskap från exempelvis servicenäringen
• Erfarenhet av att arbeta med företagsetableringar
• Goda språkkunskaper. Engelska är ett krav. Tyska, holländska eller andra språk ses som en merit
• Stor social kompetens med förmåga att få olika aktörer att samverka
• Stark servicekänsla
• God kommunikativ förmåga
• Erfarenhet av webbkommunikation
• Lämplig akademisk examen eller annan relevant utbildning
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde under augusti månad eller enligt överenskommelse. Visstidsanställning i 3 år.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-19
Ange följande referens när du ansöker: A122980
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKarin Vagnstad, 054-701 10 50
Hedvig Bergenheim, 054-701 10 19
FöretagRegion Värmland, Informationsenheten
AdressRegion Värmland, Informationsenheten
65115 Karlstad
Jobbnummer 643540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.