Modersmålsstöd i arabiska till Vux Göteborg
Eductus / Barnskötarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla barnskötarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eductus i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Eductus grundades 1991 och är idag ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning. Vi har cirka 600 medarbetare på 70 orter runt om i Sverige. Vi ger människor utveckling och jobb genom utbildning, coachning och matchning.
Eductus är ett bolag med en levande värdegrund, vi är stolta över den och lever efter den - varje dag. Det är så vi skapar samhällsnytta. Nu välkomnar vi nya medarbetare som vill utveckla Eductus i samma anda. På så sätt hjälper vi våra elever och deltagare ut i jobb och bidrar till ett bättre Sverige
Vi söker dig som vill arbeta med att stödja elever och personal i en dynamisk verksamhet med människor från många länder och kulturer.
Publiceringsdatum2017-03-06Dina arbetsuppgifterSom modersmålsstödjare i arabiska inom Vuxenutbildningen är det din uppgift att stötta den ordinarie undervisningen och underlätta språkinlärningen för elever med arabiska som modersmål. Arbetsuppgifterna är varierade och innebär bland annat att arbeta tillsammans med ansvarig lärare i klassrummet, att självständigt handleda elever, att stötta dialogen mellan lärare och elev, besvara studierelaterade frågor och i den mån det behövs gå in och hålla i ett lektionspass. Som modersmålsstödjare har du dessutom ett viktigt uppdrag i att vara en förebild och föra motiverande samtal med eleverna.
Formell kompetens/arbetslivserfarenhet
• Du bör ha en akademisk bakgrund med studier inom pedagogik, från Sverige eller från ditt hemland.
• Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, med dokumentation om att minst ha gymnasienivå.
• Du ska ha erfarenhet av att arbeta med lärande, gärna inom skolverksamhet.
• Du har goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
• Du använder digitala verktyg i din vardag.
• Det är meriterande om du talar flera språk.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet och samarbetsförmåga. Du tycker att det är intressant att undervisa olika typer av individer och trivs med att arbeta i en dynamisk och målinriktad miljö där alla strävar åt samma mål och hjälps åt. Du är flexibel, uppskattar ett högt arbetstempo och gillar snabba förändringar. Du är lösningsinriktad och ser vad som behöver bli gjort. Du är utåtriktad och motiveras av att stödja och leda människor samt har ett mycket bra tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom. Du ska ha hög grad av social kompetens och god förmåga att kommunicera.
Hur vi rekryterar
Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.
Du identifierar dig med vår gemensamma värdegrund: Resultat, engagemang, nytänkande och tydlighet.
Anställningsform
Tjänstgöringsgrad 40%, tidsbegränsad anställning t.o.m. 2017-07-07. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och fackförbunden Unionen/SI.
Sista ansökningsdag
2017-03-19, intervjuer äger rum löpande.
Ansökningsförfarande
Vi tar enbart emot ansökningar via ansökningslänken nedan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
TillträdeOmgående eller efter överenskommelse
Frågor om tjänsten
Therese Gustavsson på e-post
therese.gustavsson@eductus.se.
Varaktighet, arbetstid
2 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEductus
AdressEductus
Lilla Bommen 4B
41104 Göteborg
KontorsadressLilla Bommen 4B
Jobbnummer 3357092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.