Megger Sweden AB söker en Inköpsassistent/Operativ inköpare
First Reserve AB First Reserve AB / Kontorsjobb / Stockholm
2014-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Megger Sweden AB söker en Inköpsassistent/Operativ inköpare" (publicerad 2014-12-11) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve AB First Reserve AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Detta är ett konsultuppdrag med start i januari 2015 och beräknas pågå t o m maj 2015.
Företaget:
I över 100 år har Megger varit en ledande tillverkare och leverantör av test- och mätutrustning för elkraftsbranschen, elinstallation och teleindustrin. Megger skapar både hårdvara och mjukvara för att erbjuda kunden en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Kundföretagen består av stora internationella industriaktörer, då framför allt inom elkraft- och processindustrin. Megger Sweden AB omsätter 220 Mkr och har ca 100 anställda på kontoret i Stockholm.
www.megger.sePubliceringsdatum2014-11-11Dina arbetsuppgifterSom inköpsassistent/operativ inköpare sköter du den dagliga anskaffningen av material till produktionen Du kommer vara länken mellan produktion och leverantörerna samt ha daglig kontakt med dessa för att göra beställningar, ta emot ordererkännande, följa upp leveranser, lösa materialbrister och hantera reklamationsärenden. Du kommer även bistå övriga organisationen i inköpsärenden.
Du kommer arbeta tillsammans med erfarna inköpare och hjälpa dem i det strategiska arbetet med att medförbättra materialförsörjningen och lagerstyrningen. Du kan även komma att stötta dem i det strategiska arbetet med leverantörerna så som förhandlingar och leverantörsutvärderingar.
Vem är du?
Vi söker dig med någon tidigare erfarenhet eller utbildning inom inköp/logistik. Alternativt är du i slutet av en sådan utbildning. Du har förståelse för inköpsprocesser och materialförsörjning. Du har goda kunskaper i Office paketet och med fördel arbetat i SAP ECC 6.0 eller liknade ERP system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Som person är du prestigelös, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv och har ett problemlösande arbetssätt. För övrigt är du socialt kompetent, kommunikativ och trivs med att arbeta i team.
Så ansöker duEn avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionshinder eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.
Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm på First Reserve, tel 08-705 80 64 eller Johanna Östberg tel: 08-7058061
Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktViveka Holm 08-7058064, 070-2798321
FöretagFirst Reserve AB First Reserve AB
AdressFirst Reserve AB First Reserve AB
Box 1557
17129 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2063066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.