Medicinskt Ansvarig Sjuksköterska, MAS
Sollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Sollefteå Sollefteå kommun ligger i natursköna Ångermanland där älvdalarna kantas av dramatiska nipformationer. Här kombineras närhet till bärrika skogar och småstadscharm med ett spännande näringsliv. I kommunen finns ca 20 000 innevånare, varav ca 8 500 bor i Sollefteå tätort. Junsele, Ramsele, Näsåker, Långsele och Undrom är exempel på livskraftiga samhällen i kommunen. Välkommen till oss!
Sollefteå kommun är sedan 2009 en rökfri arbetsplats - för hälsans skull!
Publiceringsdatum2016-10-12ArbetsuppgifterMAS ansvar ingår att det ska finnas rutiner så att:
• journaler förs i den omfattning som föreskrivs i patientdatalagen
• patienten får den vård och behandling som en läkare förordnat om
• läkemedelshanteringen är ändamålsenlig, säker och väl fungerande
• delegering av medicinska arbetsuppgifter är förenat med säkerhet för patienten
• medicinskteknisk utrustning kan hanteras, kontrolleras och följas upp på ett säkert sätt
• hälso- och sjukvården bedrivs enligt vetenskap och beprövad erfarenhet.
I MAS övriga arbetsuppgifter ingår:
• att ge råd och stöd i hälso- och sjukvårdsfrågor
• att vara sakkunnig i hälso- och sjukvårdsfrågor inom förvaltningen
• samverka med andra vårdgivare och myndigheter
• att utifrån gällande föreskrifter utfärda instruktioner, riktlinjer, rutiner och anvisningar
• att anmäla till socialstyrelsen när någon utsatts för allvarlig skada eller risk för allvarlig skada (lex Maria)
• att arbeta aktivt för att gällande regler, rutiner, föreskrifter och bestämmelser blir kända och tillämpas i organisationen.
Den medicinskt ansvariga sjuksköterskan är direkt underställd äldreomsorgschefen.
KvalifikationerDu ska vara legitimerad sjuksköterska med lämplig vidareutbildning och ha en flerårig erfarenhet av kommunal hälso och sjukvård , gärna erfarenhet som MAS.
Du ska ha goda kunskaper om gällande författningar och goda kunskaper om socialtjänstens verksamhetsområde.
Då uppdraget innebär informationshantering och dokumentation är det viktigt att du har goda kunskaper i tal och skrift i svenska och kan anpassa dig till den målgrupp du möter.
Dina personliga färdigheter är av största vikt. Du är drivande och åstadkommer resultat.
Är en person med personlig mognad, hög integritet och har förmåga till självständigt agerande, är kommunikativ och pedagogisk.
Du kan arbeta både med struktur och process, är analytisk och drivs att arbeta med komplexa frågeställningar.
Du har en mycket god samarbetsförmåga, kan se olika perspektiv och skapa tillitsfulla relationer, är intresserad av och vill ta ansvar för organisationens lärande och utveckling.
B körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.
Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken
www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.
Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-30
Ange följande referens när du ansöker: A616071
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarina Jones, Medicinskt ansvarig sjuksköterska 070-540 20 35
Elionor Johansson, Verksamhetsutvecklare 0620-68 20 95
FöretagSollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
AdressSollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Djupövägen 3
88180 Sollefteå
Kontorsadress88180 Sollefteå
Jobbnummer 3100693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.