Medicinsk sekreterare till Ögonmottagning i Kristianstad
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Lund,
Ystad,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vill du vara med och skapa bra förutsättningar för att möta det framtida behovet av ögonvård? Här får du möjligheten att arbeta i team tillsammans med kompetenta, engagerade och härliga kollegor. Vi erbjuder dig att bli en del av vår vision - framtidens mottagning. Vi befinner oss just nu mitt i en positiv utvecklingsspiral, där mycket, för att inte säga allt, är möjligt.
På ögonmottagningen i Kristianstad arbetar vi med både akut och planerad mottagning samt vår egna operationsverksamhet. Vi är cirka 60 engagerade medarbetare fördelat på läkare, sjuksköterskor, ortoptister, optiker, undersköterskor, medicinska sekreterare och administratörer. Vi arbetar tvärprofessionellt i fem team, där personalen kan vidareutveckla sitt specialintresse och får möjlighet att vara delaktig i ett givande kompetensutbyte med kollegor. Vårt arbetssätt gör att vi ligger i framkant med många av våra subspecialiteter.
Vi är en ögonmottagning som har fokus på att bli framtidens mottagning. På vår mottagning värdesätter vi både våra patienters upplevelse av besöket och vår egen arbetsglädje mycket högt.
Vi har roligt tillsammans, samtidigt som våra patienter får den bästa vården.
Publiceringsdatum2024-02-06ArbetsuppgifterVi behöver nu förstärka upp vårt team och välkomnar en medicinsk sekreterare till oss, både dig som är nyutexaminerad och dig som har erfarenhet inom yrket!
Rollen som medicinsk sekreterare innefattar huvudsakliga arbetsuppgifter som journalskrivning, diagnosregistrering, remisshantering, bevakning och bokning av besök samt schemaläggning och telefonhantering. Visst arbete i reception, post- och dokumenthantering och tidsändring kan förekomma. Ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Som medicinsk sekreterare hos oss är du en viktig tillgång för vår verksamhet och du arbetar i nära samarbete med övrig personal. Merparten av våra medicinska sekreterare arbetar i tvärprofessionella team tillsammans med personal från andra yrkesgrupper. Vi har idag fem olika team som man arbetar efter: Akut/allmän, Glaukom, Operation, Barn och Retina.
Hos oss har alla olika och specifika ansvarsområden, efterhand som du utvecklas och lär dig arbetet får du mer ansvar för att utveckla din kompetens. Om du är intresserad av att bredda dina yrkeskunskaper och ta mer ansvar kan du göra det på flera olika sätt hos oss. Till exempel kan du ta ansvar för något av våra system, utveckla digitala arbetssätt genom 1177 eller delta i förbättringsarbeten. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss oavsett om du nyligen har börjat arbeta som medicinsk sekreterare eller om du har lång erfarenhet från yrket.
Vi har regelbundna gemensamma enhetsmöten för våra medicinska sekreterare och administratörer men du kan även komma att delta i tvärprofessionella möten, APT och utvecklingsarbeten.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har en godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt har motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Därtill har du goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ögonsjukvård och/eller annan erfarenhet inom hälso- och sjukvård. Därutöver ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i Melior och Pasis och har god kunskap om diagnos/kod registrering.
Vi värdesätter högt ett gott medarbetarskap för en bra arbetsmiljö, ansvarskänsla och arbetsglädje men även andra personliga egenskaper såsom stor känsla för service, ansvar, noggrannhet och förmåga att se helheten.
Vi söker dig som har framåtanda samt ett stort intresse för utveckling och lärande. Du ser värdet av ett gott samarbete och bidrar själv till det genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är serviceinriktad och har förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar. Ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!
I ansökan vill vi att du bifogar en kopia på ditt examensbevis från din medicinska sekreterarutbildning. Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot att lära känna dig. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På
https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C176498".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Kontakt Therese Lagrelius, Enhetschef
Therese.Lagrelius@skane.se 044-309 17 05 Jobbnummer 8447546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.