Medicinsk sekreterare sökes till Sekretariatet, omr. 2, Halmstad

Region Halland, Område 2 sekreterare / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Område 2 sekreterare i Halmstad, Varberg eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Inom sekretariatet arbetar idag ett 50-tal medicinska sekreterare, som för närvarande bemannar tre kliniker - Ögonkliniken, Öron-näs-halskliniken, Rehabiliteringskliniken - i såväl Halmstad som i Varberg.

Nu söker vi en medicinsk sekreterare med placering på Ögonmottagningen i Halmstad.

Ögonkliniken har två utbudspunkter, en i Halmstad med mottagning och operationsavdelning och en i Varberg där det bedrivs mottagningsarbete. Ögonkliniken har även jourverksamhet samt slutenvårdsplatser i Halmstad.

Publiceringsdatum
2016-08-09

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare består bland annat av journalutskrifter från öppenvård och operativ verksamhet, utskrift av intyg, posthantering, telefontid för tidsbokning, remisshantering samt receptionsarbete.

Arbetet är varierande, som medicinsk sekreterare roterar du emellan de olika arbetsfunktionerna.

Mottagningen är kopplad till en centralkassa som bemannas av annan förvaltning.

Tjänsten avser ett vikariat från och med 2016-09-01 till och med 2017-09-29, med eventuell möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Du har känsla för ansvar och noggrannhet och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Då arbetet innebär att du roterar emellan olika funktioner så är det av största vikt att du är flexibel. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket samt kan hantera engelska i tal och skrift. Du även god datavana och goda IT-kunskaper. Tidigare arbete med vårdadministrativa systemet VAS är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2016-09-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-09
Ange följande referens när du ansöker: HS 181/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Karlsson Öhlin, Avdelningschef 0729-62 67 57

Facklig kontakt
Mariette Jakobsson, Vision 035-13 47 52

Företag
Region Halland, Område 2 sekreterare

Adress
Region Halland, Område 2 sekreterare
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
Södra vägen 9 HALMSTAD

Jobbnummer
2983737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Område 2 sekreterare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Område 2 sekreterare: