Medicinsk sekreterare

Sekretariat, Akutkliniken, Kungälvs Sjukhus, Kungälv / Administratörsjobb / Kungälv
2014-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2014-04-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sekretariat, Akutkliniken, Kungälvs Sjukhus, Kungälv i Kungälv

Västra Götalandsregionen

Kungälvs sjukhus är en del av Västra Götalandsregionen - ett växande hälsofrämjande akutsjukhus beläget strax norr om Göteborg.
Sjukhuset har 200 vårdplatser och ca 1 500 anställda. Vi har ett gott samarbete med omgivande närsjukvård. Sjukhuset har akut och planerad verksamhet inom kirurgi/urologi/ortopedi, invärtesmedicin, geriatrik och rehabilitering samt psykiatri.

Publiceringsdatum
2014-02-25

Beskrivning
Akutmottagningen bedriver dygnet runt verksamhet inom kirurgi, ortopedi, internmedicin och geriatrik. Vid akutmottagningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare.

Till akutklinikens sekretariat söker vi nu en medicinsk sekreterare som vill arbeta i en omväxlande, teaminriktad miljö med varierande arbetsuppgifter såsom utskrift av journaldiktat, inskrivning av patient och kassatjänstgöring samt traumadokumentering som huvudsakliga arbetsuppgifter. Vi strävar också efter att varje sekreterare har sitt eget ansvarsområde. Vi söker dig som har några yrkesverksamma år bakom dig, vill arbeta i ett stundtals högt arbetstempo och kan arbeta såväl dag- och kvällstid som helger. Vi tillämpar individuella schemaperioder, s k "önskescheman" där man har möjlighet att välja sina arbetspass utifrån verksamhetens behov.

Dina arbetsuppgifter
Utskrift av journaldiktat via MedSpeech och melior, såsom inläggningsdiktat, akuta samt ickeakuta jourdiktat, slutenvårdsoperationer, daganteckningar, epikriser, journaldiktat från övriga sjukhuset under jourtid, brev, remisser, intyg, dödsintyg/bevis, etc. Diagnosregistrering och olycksfallsregistrering.

Kvalifikationer
Vårddokumentationsutbildning. Kunskaper i melior och Elvis är meriterande, liksom tidigare arbete på akutmottagning. Du bör vara flexibel, lyhörd och ha god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 2014/1135
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ina Hedelin, samordnare 0303-987 43

Facklig kontakt
Sara Grådal, vision 0303-743 560

Företag
Sekretariat, Akutkliniken, Kungälvs Sjukhus, Kungälv

Adress
Sekretariat, Akutkliniken, Kungälvs Sjukhus, Kungälv
Lasarettsgatan 1
44283 Kungälvs

Jobbnummer
1790573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sekretariat, Akutkliniken, Kungälvs Sjukhus, Kungälv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sekretariat, Akutkliniken, Kungälvs Sjukhus, Kungälv: