Medarbetare till Servicecenter

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2015-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Servicecenter" (publicerad 2017-05-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Medarbetare till Servicecenter

Gå in på följande länk;
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=733414&Type=S

Medarbetare till Servicecenter

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 10 månader
Omfattning: 100 %
Placering: Fastighets- och Serviceenheten, Göteborg
Tillträde: 2016-01-01
Diarienummer: PAK 2015/2375

Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.

Sektionen för Servicecenter har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, besökare och personal. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-11-30

Dina arbetsuppgifter
Sektionen för Servicecenter vid Göteborgs Universitet söker nu serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som blir Universitetets ansikte utåt.
Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, administration av GU-kortet och att vara sådana man kan ?fråga om allt?. Dessa delar innefattar en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, fysiskt möte över disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att fotografera en student för GU-kort till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera på Göteborgs Universitet. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Man skulle kunna säga att vi är oljan i maskineriet som får vardagen att fungera för cirka 6 000 anställda cirka 37 000 studenter.

Tjänsten kan innebära arbete både i Servicecenter och i Telefonväxel. Öppettiderna anpassas till kundernas behov och därmed kan alltså arbetstiderna komma att variera mellan olika Servicecenter och tid på året. I dagsläget sträcker sig arbetstiderna mellan 7:50-18:30, där någon öppnar och någon annan stänger.

Kvalifikationer
Du behöver ha eftergymnasial utbildning.För att passa för uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för service och förmågan att få personen framför dig att uppleva sig som viktig. Du har inte behov av att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas. Under terminsstart då vi har många besökare behöver du kunna behålla lugnet och hantera många personer samtidigt. Du nöjer dig inte med att bara lösa saker just för stunden utan söker ständigt vägar att förbättra arbetssätt och rutiner. Du kan på ett lyhört sätt tillmötesgå kundens varierande behov. Med den mångfald av kunder som kontaktar oss varje dag är det helt avgörande att du hanterar både svenska och engelska i tal såväl som i skrift. E-mail från dig är tydliga och sakliga och får kunden att känna sig väl omhändertagen. Majoriteten av de ärenden vi hanterar kräver att du hanterar såväl Officepaket som servicerelaterade system.

Erfarenhet av receptions- och/eller servicearbete eller motsvarande är meriterande, liksom bred kunskap om universitetets verksamhet och god kunskap i studentfrågor. Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.

Övrig information
Intervjuer kommer att ske löpande. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald vid rekrytering. Martin Selander SACO, tfn 031-786 1987, Peter Brandt OFR-S, tfn 031-786 1169, Lennart Olsson SEKO, tfn 031-786 1173.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Inviduell lönesättning tillämpas

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
AG referens: PAK 2015/2375

Kontakt
Tf Sektionschef Lisbet Björklund 031-786 6046 lisbet.bjorklund@gu.se
Tf Sektionschef Frida Söderström 031-786 2660 frida.soderstrom@gu.se

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7860000

Jobbnummer
2552524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: