Medarbetare till Panasonics Customer Support grupp
Panasonic Nordic AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2008-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Panasonics Customer Support grupp" (publicerad 2008-07-02) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Panasonic Nordic AB i Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
Panasonic. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget
omsätter totalt 600 miljarder SEK och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris.
Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterbolag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter nära 2,5 miljarder SEK per år och har ca 100 anställda. I
Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kamera, camcorder, telekommunikation, batterier, professionell broadcastutrustning samt elektriska komponenter.
MultiMind söker för Panasonics räkning medarbetare till företagets nordiska Customer Support grupp med det allra senaste inom hemelektronik så som plasma-tv, Blu-ray och kameror.
Med placering i Stockholm kommer du att vara en del i Panasonics nordiska organisation. Customer Support gruppen består idag av 10 personer och ansvarar för telefonförsäljning, ta emot och
registrerar order samt besvarar kundförfrågningar om t ex pris, leverans och varor. Du kommer att arbeta med flera olika produktgrupper i en internationell miljö och ha kontakt med kunder från
Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Du som söker bör ha gymnasieutbildning, goda kunskaper i svenska, engelska och god datavana. Det är en merit om du behärskar något av de övriga nordiska språken, har tidigare erfarenhet av
kundservice eller sälj och erfarenhet av SAP/R3. Som person trivs du med att sälja, ge kunder god service och är intresserad av teknik/hemelektronik. Du är positiv, serviceminded och har lätt
för att samarbeta. Vidare är du initiativrik och du föreslår och bidrar gärna till att genomföra förbättringar.
Panasonic erbjuder dig ett spännande arbete i en internationell miljö där man har fantastiska produkter att erbjuda.
Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Publiceringsdatum2008-04-30Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
Ersättning1
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohanna Blomkvist, +46 8 21 67 00
Thomas Birkendahl, +46 8 21 67 01
FöretagPanasonic Nordic AB
AdressPanasonic Nordic AB
Kungsbroplan 3A
11227 Stockholm
Jobbnummer 208178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.