Medarbetare till kundcenter Lidingö stad
Lidingö stad / Butikssäljarjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Stadsledningskontoret rekryterar nu en medarbetare till Lidingö stads kundcenter. Vi på kundcenter ansvarar för att främja kundfokus i staden och öka tillgängligheten till stadens service för invånare och andra intressenter. På kundcenter erbjuder vi en väg in för våra externa kunder.
Idag är vi 17 personer som arbetar i kundcenter med placering i receptionen och närliggande lokaler i Lidingö stadshus. Vi är fördelade i fem svarsgrupper, Miljö- och stadsbyggnad (MSK), Teknik och fastighet (TFF), Omsorg, stöd och Lärande, kultur (OSF och LKF), Näringsliv samt receptionen.
Publiceringsdatum2019-01-07Dina arbetsuppgifterKundcenter är stadens ansikte utåt och vi ger kunden information och service kopplat till verksamheterna inom staden. Kundcenter innefattar fyra verksamhetsområden; reception, telefoni, administration och internservice. Som kundcentermedarbetare ansvarar du för kontakter via besök, telefon, mejl, webb och sociala medier. Arbetet innebär en nära kontakt med Lidingöbor, stadens förvaltningar och näringsliv.
I den här rekryteringen söker vi någon som kommer att ge råd, stöd och service till våra kunder kring Lärande- och kulturförvaltningens verksamheter, främst via telefon och mejl. Arbetet innebär även en nära kontakt med förvaltningen. Vårt gemensamma mål är att lösa våra kunders frågor direkt i första kontakten.
Då vi är i ett utvecklingsskede kan även andra arbetsuppgifter förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.
KvalifikationerFör att arbeta i vårt kundcenter behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att arbeta inom kundservice via telefon. Vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till specifika verksamhetsområden såsom skoladministratör och hantering av fakturafrågor är starkt meriterande. Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.
Du motiveras av att ge bästa möjliga service och hitta lösningar på eventuella utmaningar. För att på bästa sätt möta kunden tror vi att du har en pedagogisk förmåga så du kan förklara processer och rutiner på ett lättförståeligt sätt. Vidare är du flexibel och stabil och behåller lugnet även i stressfyllda situationer. Vid denna rekrytering lägger vi stort fokus vid personliga egenskaper.
Övrig informationTillträde snarast, enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan idag!
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Paola Sunnhagen, Kundtjänstchef, 08-731 38 26
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00,
noreply@lidingo.seArbetsplats
Lejonvägen 15
181 32 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-21
Ange följande referens när du ansöker: 4000781355
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaola Sunnhagen 08-731 38 26
Facklig representant
noreply@lidingo.se 08- 731 30 00
FöretagLidingö stad
AdressLidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö
KontorsadressLejonvägen 15, 181 32 Lidingö
Jobbnummer 4538792
Observera att sista ansökningsdag har passerat.