Medarbetare till Kontaktcenter

Täby Kommun, Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Täby
2017-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Kontaktcenter" (publicerad 2018-04-11) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter i Täby

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Det ska vara enkelt att leva, bo och driva verksamhet i Täby kommun! För att ytterligare förbättra servicen till invånare, företagare och andra intressenter i Täby kommun, startar Täby kommun ett kommungemensamt kontaktcenter. Kontaktcentret blir en helt ny enhet under kommunikationsavdelningen inom kommunledningskontoret. Den nya enheten beräknas omfatta cirka 15 medarbetare. Kontaktcentret öppnar efter sommaren 2017.

Vill du vara med och utveckla kommunens service till invånare och företagare? Läs då vidare!



Publiceringsdatum
2017-01-17

Arbetsuppgifter
Kontaktcentret svarar på frågor om alla kommunens verksamhetsområden och bidrar samtidigt till verksamhetsutveckling. Du som arbetar i kontaktcentret ska ha invånare och företagare i fokus. Ditt uppdrag handlar om att få varje enskilt möte med invånare och företagare att fungera så bra som möjligt utifrån kontaktcenteruppdraget. Kontaktcentret kommer att avlasta och stödja verksamheterna och samtidigt driva och bidra till ett ständigt förbättringsarbete.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande, det kan handla om att informera om hur det går till att söka bygglov eller om vad som krävs för att söka försörjningsstöd eller om hur det går till att göra val till grundskola.

Viss handläggning kommer att ingå i arbetsuppgifterna. Initialt kanske du bidrar med kompetens från ett specifikt verksamhetsområde, men efterhand byggs en bred övergripande kompetens upp i kontaktcentret. Du kommer tillsammans med övriga kollegor att arbeta för att lösa så många som möjligt av de inkommande frågorna.

Tjänsterna tillsätts i huvudsak från och med den 1 juni 2017.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en känsla för service, trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och har en hög social kompetens. Du har god förmåga att samarbeta, dela med dig och ta emot feedback från andra, vilket är viktigt för enhetens utveckling. Uppdraget kräver personlig mognad och flexibilitet. Du är strukturerad och har förmåga att prioritera. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.

Eftersom vi vill bygga ett kontaktcenter som representerar kommunens olika verksamheter söker vi personer med olika bakgrund och utbildning. Kanske är du socionom, ingenjör, administratör, kundservicemedarbetare, förskollärare eller har en helt annan kunskap, utbildning och arbetslivserfarenhet från något annat kommunalt uppdrag eller område. Vi kommer även behöva en person med spetskompetens inom statistik. Vi ser helst att du har arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet och gärna att du har erfarenhet från någon form av servicearbete.

Du har minst gymnasiekompetens med grundläggande behörighet för högskoleutbildning. Meriterande är om du har högskole-/universitetsutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen.

För att klara arbetsuppgifterna på ett bra sätt behöver du ha en god förmåga att hantera flera olika it-baserade system. Vi förväntar oss också att du har goda kunskaper i Officepaketet och är skicklig i informationssökning på internet. Det är ett plus om du även är en van användare av sociala medier.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal som i skrift. Behärskar du fler språk är det meriterande.

Samtliga medarbetare vid kontaktcentret kommer att genomgå ett utbildningsprogram om kommunen och kommunens verksamheter, offentlighet och sekretess, ärendehantering.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med ett rekryteringsföretag. För frågor kring tjänsten eller processen kontakta gärna rekryteringskonsulten Charlotte Åvall på telefonnummer: 08-452 33 74 eller mejl charlotte.avall@manpower.se.

Urvalsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: A640820
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Åvall charlotte.avall@manpower.se 08-452 33 74

Företag
Täby Kommun, Kontaktcenter

Adress
Täby Kommun, Kontaktcenter
Stationsvägen 13
18380 TÄBY

Kontorsadress
Stationsvägen 13 Roslags-Näsby TÄBY

Jobbnummer
3267388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter: