Medarbetare till Backoffice / orderavdelning
Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Cembrit är en producent och återförsäljare av fibercementprodukter för husfasader, brandskydd m.m. till byggbranschen och är marknadsledande i Sverige och en av de främsta i Europa. Man ingår i en koncern med över 1000 anställda. På det svenska bolaget är man 21 anställda och de flesta är placerade i trevliga lokaler strax söder om Stockholm.
För Cembrit's räkning söker vi en medarbetare till Backoffice / orderavdelningen. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas snarast.
Arbetsuppgifter:
Arbetet innebär att ta emot order från kunder som är återförsäljare av byggmaterial och grossister runt om i Sverige. Ordern skickar du till fabrik för produktion och de sköter även logistik-planeringen, men om något problem uppstår i kedjan vänder sig kund till dig för hjälp att lösa leveransförseningar, felleveranser etc.
I tjänsten ingår även att göra offerter, agera rådgivare och hjälpa kunder med mängdberäkning och varusammanställning.
Du kommer att samarbeta tätt med kollegor på Backoffice samt med övriga avdelningar samt ha kontakt med fabriker i Europa, främst i Finland och Ungern.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ordermottagning
• Logistikplanering
• Leveransfrågor
• Offerter
• Rådgivning mot kund
Din bakgrund:
Vi söker dig som har arbetet med liknande uppgifter tidigare och har vana från branscher som VVS, bygg, maskin eller verktyg. Du har goda datakunskaper i Officepaketet, främst Excel, samt att du har vana att arbeta i ordersystem. Det är meriterande om du har kunskaper i Microsoft Dynamics AX. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska i tal och skrift då det är koncernspråket.
Vi söker dig som är en självständig lagspelare på så sätt att du tar initiativ och bollar idéer, ger förslag till lösningar på problem som uppkommer och tar ansvar för att lösa uppgiften. Du har skinn på näsan och kan hantera kunder i alla situationer. Då du hjälper kunder med beräkning av materialåtgång etc. är det bra om du har siffersinne och är strukturerad. Du skall också vara öppen för att ta andra arbetsuppgifter och att hjälpa andra avdelningar i mån av tid.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-09-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 1095
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Klingberg 08-54528307
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4341562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.