Medarbetare till Applikationssupport

Länsförsäkringar AB i Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkringar AB i Stockholm i Stockholm

Under våren 2008 lanserade Länsförsäkringar sina nya Internetsidor. Vi söker nu dig som kan stödja våra länsförsäkringsbolag med de eventuella kundrelaterade frågor som kan uppstå. Du kommer att ge support både via telefon och via e-post till våra medarbetare på de 24 länsförsäkringsbolagen.
Du kommer att svara på frågor som rör våra inloggade Internettjänster och de olika försäljningsapplikationer som finns på våra Internetsidor. Du ska också kunna förmedla nyheter och förändringar ut till länsförsäkringsbolagens medarbetare. Detta kan ske skriftligt men även i form av utbildningspass.
Du kommer naturligtvis att samarbeta med dina kollegor i Applikationssupport men även med kollegor från våra andra avdelningar.
Förutom kontakterna med länsförsäkringsbolagen, arbetar vi även i nära anknytning till bankens övriga processer Låna, Spara, Betala, Värdepapper och Fond. Produkter från alla dessa processer hanteras via den inloggade Internettjänsten. Arbetet innebär också kontakter med divisionerna (Sakförsäkring och Livförsäkring), som idag presenterar sina produkter via den inloggade Internettjänsten, samt övriga enheter inom LFAB.
Du ska också aktivt bidra till vidareutveckling av gruppen Applikationssupport.
Du ska ha
• Grundläggande kunskap om Internet som försäljnings- och servicekanal
• Grundläggande kunskap om bankverksamhet
• Muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga
• Grundläggande teknisk kompetens inom Windows och Mac OSX
• Erfarenhet av telefonsupport
• Utbildning på lägst gymnasienivå
Vi vill också att du som person har lätt för att lära dig nya saker och att du har en stor förståelse för hur kunskap/information förmedlas på bästa sätt samt ett stort kundfokus. Du ansvarar för att snabbt och effektivt lösa kundernas problem.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga kollegor inom applikationssupport vilket innebär att du ska tycka om att ge service samt vara, kommunikativ och samarbetsorienterad. Du är förstås och en glad och positiv person.
Vi kan erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter och arbete i en trivsam arbetsgrupp.
Länsförsäkringsgruppen består av 24 självständiga länsförsäkringsbolag som erbjuder sina totalt över 3,1 miljoner kunder ett brett sortiment inom bank och försäkring. De lokala bolagen samverkar genom det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB, med lokaler på Gärdet i Stockholm.
Inom Länsförsäkringar AB:s division Bank finns avdelningen Bank via Internet. Avdelningens huvudsakliga uppgifter är att utveckla och förvalta försäljningsapplikationer och självservicefunktioner inom Länsförsäkringar Internettjänst. Avdelningen ansvarar också för support till länsförsäkringsbolagen avseende Internettjänsterna.
Du kan läsa mer om oss på www.lansforsakringar.se

Publiceringsdatum
2008-06-27

Kontakt
Ytterligare information om tjänsten får du av Yvonne Ström Åkerblom tel: 0702-55 07 85.
Fackliga kontaktombud för FTF är Katarina Timåker, tfn 08-588418 67 samt för SACO Ingrid Ericson, tfn 08-588 422 26.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-10
Din ansökan vill vi ha senast 10 augusti via vårt HR-system som du når via www.lansforsakringar.se.

Företag
Länsförsäkringar AB i Stockholm

Adress
Länsförsäkringar AB i Stockholm
10650 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tegeluddsv.11-13

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58840000

Jobbnummer
260188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkringar AB i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkringar AB i Stockholm: