Medarbetare kontaktcenter
Vetlanda kommun, Kommunledningsförvaltningen / Kundservicejobb / Vetlanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Vetlanda,
Sävsjö,
Eksjö,
Ydre,
Nässjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vetlanda kommun, Kommunledningsförvaltningen i Vetlanda Vid årsskiftet öppnade vi Vetlanda kommuns kontaktcenter, vilket innebär att vi kunnat förbättra vår service och tillgänglighet gentemot medborgarna. Med kontaktcenter har vi gått från att vara en renodlad växel till att jobba mer med verksamhetsutveckling. I nära samarbete med de olika kommunala verksamheterna har våra medarbetare utbildats för att kunna svara på medborgarnas frågor direkt vid en första kontakt. Vi jobbar också mycket med att ligga steget före genom att ge medborgarna information och svar innan de ens hunnit fråga. Det kan handla om att fånga upp aktuella ämnen eller lyfta säsongsbetonad information på webben.
Idag jobbar fem medarbetare i kontaktcenter. Efter sommaren blir vi sex i och med att kontaktcenter tar över den informationsdisk som finns på Navet och som riktar sig till nyanlända. Kontaktcenter är en del av kommunikationsavdelningen som totalt har 14 medarbetare.
Inom Vetlanda kommun jobbar cirka 2 900 personer. Tillsammans gör vi skillnad för andra människor. Varje dag. Välkommen du också!
Publiceringsdatum2020-03-03ArbetsuppgifterSom medarbetare i kontaktcenter ger du kommunens medborgare information och vägledning via telefon, personliga besök eller digitala kanaler som sociala medier, e-post och chatt. Du direkthandlägger vissa ärenden och har även tillgång till förvaltningarnas verksamhetssystem för att kunna svara på frågor om ett ärendes status.
Rollen innebär att du har tentaklerna ute och känner av vad som är aktuellt eller efterfrågat och tar initiativ till att exempelvis informationen på våra hemsidor uppdateras. Du har också en viktig roll i att bedöma, sortera och förmedla kontakt med rätt funktion i ärenden som ligger utanför kontaktcenters uppdrag. Att jobba i kontaktcenter innebär även att bemanna kommunens reception i stadshuset på rullande schema.
Vi söker dig som har en väl utvecklad känsla för service, som trivs med att arbeta med människor och som gillar när den ena dagen inte är den andra lik. Du är självgående och har ett personligt driv som gör att både du själv, teamet och kommunen går framåt.
Du är en person som är bra på att se vad som behöver göras och som ser till att det blir gjort. Du är tydlig men samtidigt lyhörd och du har en kreativ ådra som gör att du gärna omsätter idéer i praktiken.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning mot samhälle, service eller annan likvärdig utbildning.
Du har en hög digital mognad med både praktisk och teoretisk kunskap. Du är också nytänkande och ser möjligheter med framtidens teknik.
Du har B-körkort och tillgång till bil.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenkommelse. Intervjuer och rekrytering sker löpande.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVetlanda kommun, Kommunledningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A938013".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vetlanda kommun (org.nr 212000-0571)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vetlanda kommun, Kommunledningsförvaltningen
Jobbnummer 5127963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.