Medarbetare Customer Service Aurora Innovation
Aurora Innovation Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aurora Innovation Aktiebolag i Uppsala Aurora Innovation är ett kreativt och snabbt växande, uppsalabaserat telekomföretag. Företaget är stabilt med god lönsamhet och har ca 20 hängivna medarbetare.
Aurora innovation har i huvudsak två produktlinjer. Den största produkten heter TeleQ och är en webbaserad contact center lösning som riktar sig till företag och organisationer med mycket inkommande telefonitrafik, t.ex. vårdsektorn och kundtjänster. Med över 1500 nöjda kunder i Sverige är företaget idag landets största leverantör av så kallade callback system.
CallControl – â€?din personliga sekreterare i mobiltelefonenâ€?, är en ny mobil tjänst som gör det möjligt att på ett effektivt sätt hantera mycket inkommande trafik till din mobil. CallControl gör det möjligt att ge god service till den uppringande även om du för tillfället har svårt att svara.
Publiceringsdatum2008-12-17Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta på avdelningen Customer Service. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av teknisk support och användarstöd till våra kunder. Customer Service handlägger ärenden för 1st, 2nd och 3rd line support, dvs allt från enklare användarfrågor till komplexa ärenden som kräver teknisk utredning. I tjänsten kan helg och kvällsjour komma att ingå.
Du kommer även att driftsätta våra produkter hos kunder samt genomföra utbildningar. På plats hos våra kunder kommer du att utföra service och installation. I arbetet ingår resor i Sverige.
KvalifikationerVi söker dig som har jobbat praktiskt med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT och/eller telekombranschen. Du bör ha teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kunskap om Microsoft Windows, telefoni, nätverk samt kommunikation är meriterande. Du ska ha vana att dokumentera och erfarenhet från att arbeta med något ärendehanteringssystem. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav. Kunskaper i finska är meriterande. Du måste ha B-körkort.
Som person är du social, ansvarstagande och serviceorienterad. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att möta kunder för att förstå och lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta med trevliga kollegor i en miljö där du jobbar nära medarbetare från olika avdelningar. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige. Våra kunder är nöjda med våra produkter och vi kommer under den närmaste tiden att lansera nya produkter och jobba mot nya marknader. Stämningen är positiv och vi ser ljust på framtiden.
Placeringsort
Uppsala
TillträdeOmgående eller efter överenskommelse.
Arbetstid och varaktighetVikariat 8 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Så ansöker duSista ansökningsdag 26 januari 2009. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Skicka din ansökan till Kristina Engdahl via e-post:
kristina.engdahl@ain.se .
Kontaktperson för detta jobbFör mer information är du välkommen att kontakta Kristina Engdahl, Team Leader Customer Service på telefonnummer +46 18 19 44 62 eller via e-post
kristina.engdahl@ain.se .
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat med möjlighet till förlängning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-01-26
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kristina.engdahl@ain.seFöretagAURORA INNOVATION AKTIEBOLAG
AdressAURORA INNOVATION AKTIEBOLAG
VALLONGATAN 1
75228 UPPSALA
KontorsadressVALLONGATAN 1
UPPSALA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 018-194440
Jobbnummer 371658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.