Masterdata- och PIM-ansvarig

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kungälv
2025-02-12


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Kungälv, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Trollhättan eller i hela Sverige

ValueOne söker en Masterdata- och PIM-ansvarig och till vår kund Pretec i Kungälv, norr om Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader som avser att övergå till en tillsvidareanställning efter uppdragets slut. Har du några års erfarenhet från en liknande roll inom masterdata och trivs med administrativa uppgifter i en dynamisk miljö kan du vara den vi söker.

Pretec AB grundades 2004 och har under åren utvecklat ett gediget produktsortiment inom Berg och Tunnel, Stålbygg samt Prefab-industrin. Vi lagerför över 3000 olika artiklar, har för närvarande 59 anställda och omsatte 509 miljoner SEK år 2023. Vår mission är att vara en helhetsleverantör inom våra nisch-segment.

För att klara av att vara en helhetsleverantör har vi egen produktion inom koncernen, stora lager på plats samt systerföretag och samarbetspartners nära oss. Lager- och kontorsyta uppmäter idag 11,000 m2 och försäljning sker huvudsakligen inom Sverige.

Om rollen

Som Masterdata- och PIM-ansvarig på Pretec ansvarar du för att uppdatera masterdata i Navision och för data/uppgifter till PIM-systemet. I uppdraget förväntas du också utföra vissa övriga administrativa uppgifter på inköpsavdelningen. Du kommer att ingå i en inköpsgrupp på fem personer och rapporterar till chefen för gruppen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Registrera/bereda nya artiklar
Administrera och hantera uppgifter för PIM (Product Information Management)
Underhåll av artikeldata
Administrera och hantera statusändringar av artiklar
Utveckla kvaliteten på masterdata
Administrera och koordinera nedläggningar av artiklar

Erfarenhet och kompetens

Till rollen som Masterdata- och PIM-ansvarig söker vi dig som har erfarenhet av en liknande roll i tillverkande industri och trivs med att utföra administrativa uppgifter. Akademisk utbildning inom Supply chain är meriterande. Rollen kräver 2-4 års erfarenhet av masterdata och PIM och gärna erfarenhet av inköpsarbete. Tjänsten kräver vidare att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. För framgång i rollen är det också viktigt att du har erfarenhet av arbete i affärssystem gärna Navision, och är van att hantera stora mängder data. Kunskaper i Excel är ett krav.

Vi söker dig som är noggrann och analytisk och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo. Vi sätter också stort värde på ditt tekniska intresse samt sociala kompetens. Som person är du driven och initiativrik och har lätt för att kommunicera med andra. Du uppskattar ordning och reda på arbetsplatsen och är strukturerad och ordningsam som person.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Roger Tännström på telefon: 073 504 10 11 alternativt 010 332 29 20.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

#Kungälv

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
9161346

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: