MAS till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sandviken
2015-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "MAS till Omsorgsförvaltningen" (publicerad 2017-03-08) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. I specialenheter ingår hemsjukvård. Dessa områden består av vård och omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. De tre verksamhetscheferna ansvarar för respektive område i alla lagrum tillsammans med totalt 33 chefer på operativ nivå. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom kvalitetsutvecklare, MAR, ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-12-02

Arbetsuppgifter
Som MAS ansvarar du för att behövliga direktiv och instruktioner finns för sjukvårdsverksamheten och ska utarbeta och besluta om rutiner samt följa upp att de efterlevs, ur ett patientperspektiv.
Du ska också ge kontinuerligt stöd och vägledning till chefer och deras medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att det finns ändamålsenliga riktlinjer och rutiner inom hälso- och sjukvården samt att säkra att lagstiftning, författningar och gällande rutiner inom området följs i verksamheterna. Du har även ansvar för tillsyn och uppföljning inom ditt område. Du upprättar och utreder anmälningar enligt Lex Maria samt ansvarar för att vårdskador rapporteras till nämnd. Du medverkar i kompetens-/metod-/kvalitetsutveckling inom kunskapsområdet och verkar för en god dokumentation. Samverkan sker i kommunen och med andra vårdgivare. Att omvärldsbevaka, följa forskning och utveckling inom området och vara drivande i utvecklingsfrågor gällande hälso- och sjukvård ingår i arbetet.

Kvalifikationer
Du är legitimerad sjuksköterska med en lämplig vidareutbildning och har en flerårig erfarenhet av praktiskt arbete som sjuksköterska. Du har mycket goda kunskaper om HSL och goda kunskaper i SoL, LSS samt övrig lagstiftning för kommunal verksamhet.

Vi kommer att lägga särskild vikt vid följande kompetenser:
Du har ett självständigt arbetssätt samtidigt som du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du har god samarbetsförmåga och relaterar till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt samt har lätt för att kommunicera i såväl enskilda möten som i små och stora grupper. Ett professionellt förhållningssätt och gott omdöme är en förutsättning. Du har ett pedagogiskt arbetssätt där du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande med kunskap och erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård.

Du har gärna erfarenhet av självständigt arbete i ledande ställning.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 151-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Jonsson, Förvaltningschef 026-24 13 77 karin.jonsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Kristina Eriksson Salander, Vårdförbundet 026-24 12 91 kristina.eriksson.salander@sandviken.se
Karin Thörnell, Fysioterapeuterna 026-24 12 95 karin.thornell@sandviken.se
Linda Sohlberg, Sveriges Arbetsterapeuter 026-24 03 71 linda.sohlberg@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
2557669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: