Marknadsassistent till Hitachi Power Tools i Sollentuna
Andara / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Täby eller i
hela Sverige Vi söker en erfaren och noggrann marknadsassistent till vår kund Hitachi Power Tools i Sollentuna för ett konsultuppdrag fram till 31 december 2018. Hitachi Power Tools Sweden AB är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, klipp-/bockmaskiner, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är återförsäljande fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som Hitachi, Bendof och MFT.
ArbetsuppgifterSom marknadsassistent ska du stötta och avlasta marknadsavdelningen med varierande arbetsuppgifter och du får arbeta i en bred roll. Marknadsavdelningen ansvarar för att planera, koordinera, producera och driva alla marknadsaktiviteter på Hitachi Power Tools Sweden. I jobbet ingår att stötta och förse både säljare och kunder med marknadsmaterial och dokumentation. Arbetsuppgifter som marknadsassistent består främst av korrekturläsning och uppdatering av diverse marknadsmaterial såsom exempelvis produktblad, kataloger, säljinformation, broschyrer, företagspresentationer och mässmaterial. Arbetsuppgifterna avser både material för print och digitalt. Hitachi genomför just nu ett större varumärkesprojekt där namnet skall bytas ut. Du kommer vara högst involverad i detta arbete och stötta din avdelning med olika marknadsaktiviteter för att underlätta namnbytet.
KvalifikationerEtt krav för att axla rollen som marknadsassistent är att du har flera års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter på en marknadsavdelning. Du har erfarenhet av och känner dig bekväm i system såsom InDesign, Illustrator och Photoshop. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift samt har god förmåga att skapa säljande budskap, både i print och digitalt.
• Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaperVi söker efter en rutinerad och självgående person som är strukturerad och ansvarstagande. Du är kreativ och idérik samt har stor initiativförmåga. Du kommer med egna förslag och idéer och ser snabbt vilka förbättringar som kan tänkas behöva göras. Att våga testa nya saker och våga ifrågasätta är viktiga egenskaper. Som person har du god social kompetens och det är viktigt att du besitter en mycket god förmåga att samarbeta. Du är flexibel, prestigelös och gillar många bollar i luften. Mer om tjänsten- Tillsättning: omgående
• Omfattning: heltid men även deltid kan vara av intresse
• Placering: Sollentuna
Uppdraget är ett konsultuppdrag i första hand fram till 2018-12-31 och du kommer att bli anställd hos oss på Andara. Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-09-13ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4345333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.