Marknadsassistent / kundservice
Cambrex Karlskoga AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cambrex Karlskoga AB i Karlskoga Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
Som Marknadsassistent / kundservice hos oss har du det övergripande ansvaret för att hantera kundförfrågningar och samordna svars- och ärendehanteringen, i syfte att säkerställa vår snabba och professionella respons till kunderna. För att lyckas med detta arbetar du i nära samarbete med flera av våra avdelningar, vår produktionsplanering och våra produktchefer. Din roll innebär att koordinera och fatta beslut som håller samman aktiviteterna.
I rollen ingår också offert- och orderhantering, underlag för fakturering, leveransbevakning samt att stötta företagsledningen med underlag till t.ex. försäljningsprognoser.
Du ingår ett team på sju personer som arbetar inom Inköp & Kundservice, där vi samarbetar för att säkerställa leveranskedjan från leverantörer till våra kunder.
Publiceringsdatum2018-06-11BakgrundDen person vi söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/marknadsföring/kemi eller motsvarande erfarenhet av kundservice, försäljning eller inköp. Erfarenhet av eller utbildning inom internationell handel är meriterande.
Som person utgår vi ifrån att du trivs med ett aktivt tempo och att arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet med nöjda kunder i fokus. Arbetet ställer krav på din kommunikativa förmåga och att vara noggrann samtidigt som effektiv. För att lyckas i rollen ska du ha en professionell framtoning samt ambition och förmåga att sätta dig in i företagets komplexa affärsprocesser.
Du kommunicerar obehindrat, såväl muntligt som skriftligt, på svenska. God engelska i tal och skrift krävs liksom erfarenhet av arbete i MS Office och något affärssystem, gärna SAP.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en tjänst med stort eget ansvar, i en internationell miljö med gott arbetsklimat och utrymme att påverka och förbättra verksamheten.
Kontaktinformation
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Magnus Reinert, Director Supply & Customer Service, på tfn 070-282 91 10. För frågor kring rekryteringsprocessen ring Sofi Frykedal, HR Business Partner tfn 0586-783050
Facklig kontakt• Judit Modin, Akademikerföreningen, tfn 076-107 67 05
• Bertil Forsebrink, Unionen, tfn 0586-78 3380
Så ansöker duUrvalet sker löpande under rekryteringsprocessen och vi kan komma att kalla till intervjuer under tiden annonsen ligger ute.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-22
Ange följande referens när du ansöker: 3842948130
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCambrex Karlskoga AB
AdressCambrex Karlskoga AB
•
69185 Karlskoga
KontorsadressBjörkborns industriområde, 69133 Karlskoga
Jobbnummer 4196503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.