Manager Customer Success till Dstny

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
2024-12-02


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-12-02

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dstny.

Om företaget
Dstny levererar kommunikationslösningar och företagstelefoni som fungerar med alla enheter och alla operatörer för små och stora företag. De arbetar utifrån visionen att driva framtiden inom företagskommunikation och arbetar ständigt med att utveckla sina tjänster för att göra de säkrare och enklare att använda. Dessutom tar de fram nya funktioner, både på egen hand och tillsammans med partners för att förenkla arbetsdagen för slutanvändare. Dstny är en europeisk ledare och innovatör inom säker molnkommunikation och samlar verktyg för kommunikation inom företag i en och samma plattform, molnet. Dstny har 1000 anställda i 7 europeiska länder och huvudkontoret ligger i Bryssel. Ditt team är utspridda mellan Göteborg och Stockholm vilket gör att du kan utgå från båda kontoren i tjänsten.

Dina arbetsuppgifter
Som Manager Customer Success blir du en nyckelperson i att bygga och forma avdelningen från grunden. Du ansvarar för att skapa strukturer och processer för hela Customer Success-resan, där du säkerställer att teamet når uppsatta mål och KPI:er. Rollen innebär att du leder ett team om fem engagerade medarbetare som är tidigt i sin karriär, där din uppgift blir att stödja och vägleda dem till att bli framgångsrika i sina roller och utvecklas professionellt. Du balanserar operativa och strategiska uppgifter, där du har ett hands-on-förhållningssätt för att se till att teamet levererar konkreta resultat, samtidigt som du arbetar långsiktigt med att bygga en hållbar Customer Success-struktur. Det är viktigt att du skapar tydliga mål och ramar för teamets arbete och kontinuerligt justerar planerna för att säkerställa att verksamheten utvecklas framåt. I denna roll handlar det om att ta fullt ägarskap över Customer Success-funktionen, forma ett effektivt och välpresterande team och säkerställa att målen nås på ett strukturerat och proaktivt sätt.

• Forma Customer Success-avdelningen från grunden genom att skapa strukturer och processer för att nå uppsatta mål och KPI
• Leda och utveckla ett team med fem medarbetare som är tidigt i sina karriärer, med fokus på stöd och professionell utveckling
• Balansera operativa och strategiska uppgifter, ta fullt ägarskap över funktionen och säkerställ att teamet levererar resultat på ett strukturerat och proaktivt sätt

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 1 års ledarerfarenhet av att leda inom Customer Success
• Erfarenhet av att arbetat som Customer Success Management i några år inom SaaS
• Erfarenhet av att skapa och implementera mål och KPI:er

För att trivas i rollen är du en engagerad och målinriktad ledare som tar ägarskap över både teamets och funktionens framgång. Du har en naturlig förmåga att strukturera arbetet och kan samla teamet för att säkerställa att alla vet vad som behöver göras för att nå målen. Du är en person som ständigt justerar planerna för att driva verksamheten framåt. Ditt fokus ligger på att få saker att hända och att genomföra det som är beslutat, med en förmåga att hålla teamet på rätt spår och säkerställa att alla arbetar mot gemensamma milstolpar. Rollen kräver en handlingskraftig och resultatinriktad person som motiveras av att skapa framgång genom sitt team.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm eller Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Nina Wålstedt
nina.walstedt@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
9040464

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: