Manager Customer Service Order & Parts Planning
Atlas Copco Rock Drills AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atlas Copco Rock Drills AB i Örebro,
Nacka eller i
hela Sverige Örebro Distribution Center, ansvarar för global distribution av reservdelar samt för order och spedition av bergborrutrustning. Vårt huvudsakliga mål är att hjälpa våra säljbolag att nå framgång genom högkvalitativa leveranser i rätt tid. SDC arbetar med ständig utveckling och förbättring genom 5S-konceptet.
Vi söker nu en Manager för Customer Service Order and Parts Planning till vårt Distribution Center.
Gruppen för Customer Service, Order and Parts Planning består av ca.18 tjänstemän som arbetar med distribution av reservdelar genom materialanskaffning, leveransbevakning, orderplanering och skeppning. Detta sker genom kontinuerliga kontakter med leverantörer och kunder globalt.
Dina huvudsakliga uppdrag som Manager för Customer Service, Order and Parts Planning på vårt Distribution Center blir att:
• Säkerställa ett effektivt samarbete inom det operativa flödet i verksamheten
• Driva, initiera och implementera förbättringar av arbetsmetoder internt
• Identifiera och genomföra förbättringar för proaktiv kundservice
• Proaktivt arbeta tillsammans med inköpsavdelningen
• Säkerställa kontinuerlig kommunikation med våra säljbolag runt om i världen
• Leda och fördela det operativa arbetet
• Arbeta med Ständiga Förbättringar och 5S
• Grupp- och individutveckling, medarbetarsamtal, lönesättning och andra personalrelaterade frågor samt arbeta och motivera utifrån våra gemensamma värdeord: Positiv attityd, respekt, tydlighet och efterlevnad.
Som Manager för avdelningen Customer Service, Order and Parts Planning ingår du i ledningsgruppen för Örebro Distribution Center.
Vi söker dig som är engagerande ledare, som har förmågan att få andra omkring dig att växa och gå mot gemensamma mål. Som person är du resultatinriktad, affärsmässig och strategisk. Vidare är du ansvarskännande och initiativrik. Du behöver också en stark servicekänsla, och ett engagemang för att arbetsgruppen ska uppfylla kundernas krav på ett fullgott sätt.
Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet, önskvärt inom inköp och logistik. Universitetsutbildning inom dessa områden är meriterande. Tidigare erfarenhet av att leda och motivera andra är ett krav. Engelska är vårt koncernspråk och används flitigt och vi förutsätter därför att Dina kunskaper i engelska är mycket goda. Även kunskaper om affärssystemet Movex är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde under sommar 2010.
Vill Du veta mer?
Kontakta gärna Håkan Nydahl, General manager tel. 0708-111702 alt. via mejl,
hakan.nydahl@se.atlascopco.com .
Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Skicka då din ansökan till, Annelie Mård, personalansvarig, via mejl,
annelie.mard@se.atlascopco.com senast den 2 maj.
Publiceringsdatum2010-04-16Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-02
Ansökan kan skickas till e-postadress:
annelie.mard@se.atlascopco.comKontaktAnnelie Mård, HR Manager, 019-670 72 40,
annelie.mard@se.atlascopco.comHåkan Nydahl, General Manager, 0708-111702,
hakan.nydahl@se.atlascopco.comFöretagAtlas Copco Rock Drills AB
AdressAtlas Copco Rock Drills AB
70191 ÖREBRO
KontorsadressTackjärnsgatan 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 019-6707000
Jobbnummer 628333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.