Manager - Technical Service Europa

Kvaser AB / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kvaser AB i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Är du redo att ta nästa steg i karriären? Vill du med din erfarenhet bidra till vår ambition om att vara det naturliga förstahandsvalet inom maskinnära datakommunikation?

Här får du chansen att utvecklas och ta ansvar i en av bolagets mest centrala roller. Gillar du både mjukvara och hårdvara, och vill få möjlighet att fördjupa dig mer om CAN och relaterade protokoll? Sök då jobbet som Manager inom Technical Service på Kvaser!

Som manager för Technical Service för vår europeiska marknad kommer du arbeta i en central roll. Du kommer ofta att vara förstahandskontakt mellan kunderna och produkterna. För dig innebär kvalitet att säkerställa både den tekniska lösningen och att stötta kunder i tekniska frågor samt följa dem på lång sikt. Du ansvarar för att våra kunder får ut maximalt av våra produkter genom förstklassig teknisk support.

För att trivas i rollen tror vi att du har förmågan att förstå tekniska problem och behov och trivas i rollen att leda kunden mot en lösning. Du har även kompetensen att proaktivt och systematiskt driva ditt arbete, vilket förutom den dagliga kommunikationen med våra kunder både kan innebära att ta fram och/eller hålla utbildningar, kanske skriva bloggartiklar relaterade till våra produkter och användningsområden samt att besöka kunden på plats om det är det som krävs för att lyckas. Vi tror helt enkelt att du är en problemlösare med servicefokus.

Du har antagligen ett antal års erfarenhet av kvalificerat ingenjörsarbete med en examen inom data/elektroteknik/eller mekatronik. Vi tror även att du har erfarenhet av Linux, Python och C#/.NET

Det är meriterande om du har erfarenhet av CAN och kanske till och med av Kvasers produkter sedan tidigare. Har du även jobbat med relaterad mjukvara för bus-analysverktyg och kalibreringsverktyg så tror vi att det underlättar ytterligare i arbetet med kundsupporten.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska då dokumentation och kundkontakter förekommer på båda språken.

Vilka är Kvaser och vi som jobbar här?

Kvaser är ett av CAN-marknadens allra äldsta och mest meriterade bolag med våra snart 40 år i branschen. Vi fortsätter att växa med ambitionen att fortsätta vara teknisk ledande inom vårt område. Vi är ett internationellt bolag med huvudkontor i Mölndal och med dotterbolag i USA, Kina och Hong Kong. All produktutveckling sker på kontoret i Mölndal och vi har all tillverkning i Sverige vilket vi är stolta över. Generellt brinner vi för teknik men nördar ner oss i mycket annat också, så vi kan alltid garantera engagerade och intressanta samtal, där man tar den plats man själv är bekväm med.

Vi erbjuder:

En kunskapsorienterad arbetsmiljö med härliga kollegor.

Kunskapsfördjupning via olika forum, tex mässor eller genom att sätta upp egna labbmiljöer osv..

Teknikbolagens kollektivavtal, inklusive Arbetstidsförkortning och flextid.

Möjlighet till att delvis jobba från hemmakontor.

En övertygelse om, att balans mellan arbete och fritid är viktigt både för individen och Kvaser.

Upplägg och kontakt:

• Start: snarast enligt överenskommelse

• Omfattning: Heltid tillsvidare

• Placering: Aminogatan 25 A, Mölndal

• Kontakt & frågor: Elin Moberg via career@kvaser.com

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kvaser AB (org.nr 556208-2619), https://www.kvaser.com/

Arbetsplats
Kvaser

Jobbnummer
7793250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kvaser AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kvaser AB: